Shoppa loss!

Hey bloggen!
 
Det är vankas en hel del tentaplugg de närmaste dagarna. Alltså det är på riktigt något fel på mig! Jag var ledig hela onsdagen och torsdagen, och vad tror ni jag gör istället för att plugga? Jo titta på youtube videos och nätshoppa. Fattar inte vad det är med mig, jag väntar alltid till in i det sista istället för att börja med plugget tidigt. På torsdag nästa vecka gäller det iallafall. Det känns som att jag nog kommer klara det om ja pluggar ordentligt, jag känner mig säker på det mesta hittils, det gäller bara att nöta på som bara den! 
 
På tal om att nätshoppa förresten. Alltså jag gick verkligen loss igår, och det var längesen jag gjorde det. Alltså det är sjukt mycket jag behöver och denna gång kunde jag inte hålla mig. Det är väldigt sällan som jag faktiskt sätter sprätt på pengar såhär, men jag fick typ världens ryck och bara klickade hem massa saker. Dock viktiga saker som jag faktiskt känner att jag behöver, mycket har jag också gått och velat ha i evigheter utan att ha fått tillfälle att köpa det. Men nu när jag faktiskt har pengarna så känner jag typ, fan varför inte? Någon gång för man faktiskt unna sig.
Det jag köpte var bland annat en ny kräm som innehåller AHA-syror. Det är första gången jag testar detta så det ska bli intressant att se vad den gör för min hy. Jag hoppas verkligen att den ska hjälpa mig, har gjort mega research på detta. Dessa krämer brukar vara väldigt dyra, den jag köpte kostade 399kr, men de är också väldigt dryga och effektiva, speciellt för de som har problemhy som mig. Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag vill satsa stenhårt på min hy nu, det räcker inte bara med att äta nyttigt och käka Efamol, jag behöver behandla min hy utvändigt också och de krämerna jag har just nu ger inte några bra långvariga effekter utan lindrar bara för stunden. Därför har jag utöver krämen också köpt en luftfuktare. Torr luft kan göra att eksemen förvärras och jag märker själv när jag åker till exempel till ett varmt exotiskt land där luftfuktigheten är hög att min hy förbättras. Jag tror att det kan hjälpa mig en hel del och har sett många reviews på youtube att det hjälper. Den gick på 340kr. 
 
Sedan köpte jag någonting som inte alls är relaterat till hyn. Men det är något jag behövt och velat ha länge. Jag köpte nämligen en ny skinnjacka! Min gamla är så himla trasig och sliten, alltså skinnet på jackan började typ flagna! Så illa var det. Helt sjukt. Men den har ändå hållt länge, har haft den i ca 4 år. Det är mycket ändå, speciellt med tanke på att jag använde den rätt ofta. Men nu så har jag köpt en ny, skitsnygg och trendig! Den kostade 699kr! I know men jag var tvungen, skinnjackor är inte billiga och denna kommer jag kunna ha länge. Min gamla kostade 499kr och det var inte ens bra kvalité. Ser verkligen framemot att ha på mig min nya, den är dösnygg!
 
Sen köpte jag lite andra grejer, bland annat nytt hår! Alltså det behövdes BIG TIME! Det ser hemskt ut det jag har nu, så torrt och trassligt. Det gick på runt 500kr och köptes på Ebay. Sen köpte jag ett nytt mobilskal också! Juste jag har ju en ny mobil nu!! Det blev en Samsung Galaxy S6 istället och det är en av de nyaste mobilerna på marknaden i dagsläget. Tele2 hade ett riktigt bra erbjudande för oss studenter så då kändes valet ännu mer självklart. Jag gick till affären och kollade på A5:an och den var inte alls så som jag förväntade mig att den skulle se ut. Så det blev till att köpa S6:an istället! Hoppas verkligen att den håller i åtminstone två år iallafall. Det kommer verkligen bli en omställning att gå från Iphone till Android, men men, det ska nog gå vägen.
Köpte också rosenrotstabletter, minns att jag tidigare åt det typ år 2008, har skrivit om det i bloggen också och det hjälpte mig en hel del med trötthet osv. Tror det kan vara bra nu när vintern snart är här och man kan komma att behöva lite mer energi. 
 
Kan tillägga också att jag fick bostadsbidraget beviljat! Hade ju sökt i början av september och fick beslut för några dagar sedan. Så himla nice! 900kr extra på kontot tackar man ju självklart inte nej till! Nu kommer jag verkligen kunna spara!
 
Anyways bloggen, dags att avvika! So long!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0