På jakt efter en ny mobil!

Vet inte om jag nämnt det tidigare i bloggen men min mobil är typ helt kaos just nu. Skärmen är sprucken, batteritiden är sämst och ibland stänger den av, av sig själv, trots att jag laddat den i flera timmar. De brukar säga att Iphones blir sämre efter 2 år, och det stämmer verkligen. Nä, jag vill ha en ny lur och det är något jag ha velat länge, så detta är ingenting spontant som jag kom på nu. I november har jag haft min nuvarande telefon i 3 år, så det är dags att byta känner jag. 
 
Har suttit bokstavligen hela dagen och jämfört mobiler. Har kollat priser, kamerafunktioner, snabbhet, minneskapacitet etc. Jag trodde aldrig att jag var en sån som kunde byta från Iphone till Android men det nu verkar det faktiskt inte vara en omöjlighet. Det finns riktigt bra Android telefoner, många som är bättre än Iphones, trots att Iphones i många fall är dyrare. Just nu har jag fastnat lite för Samsung Galaxy A5. Den är snygg och stilren, kameran har sjukt bra kvalité, tror det var 13 megapixal och 5 megapixel på framkameran (perfekt för mig som älskar att ta bilder) och kollar man runt på vissa recensioner så ska batteritiden hålla väldigt länge. Sen är den inte jättedyr heller. Allt sånt som jag efterfrågar i en mobil helt enkelt! Men jag har inte bestämt mig helt än, ska kolla runt lite till. Vi får se vad det blir. 
 
Nu blir det att äta, sedan åka iväg och handla och sedan städa och diska. Luxurious life eller vadå? Heheh. 
Nejmen på fredag kommer mina vänner hit på besök från Sthlm och de ska sova över, så det är nog dags att städa undan lite och inhandla lite mat. 
 
So long lovely blog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0