Ny kräm!!!

Det är sent och jag har tenta imorn kl 14! Måste sova! Men vill bara flika in med något som gjort mig så jäkla glad!!!
En ny kräm som jag köpt mot mina eksem, alltså jag är så frälst. Karbamid Locobase APL 2% heter den! Alltså Eucerin krämen kan slänga sig i väggen. Och jag behöver inte ens använda kortison!! Och det mina vänner, is a HUGE step då min hy är beroende av kortison, utan kortison blir det verkligen olidligt! Klåda, sår, torrhet m.m. Men INTE med denna krämen! Den är så perfekt! Sådär fet och härligt mjukgörande! Och den verkligen går in i huden och jobbar. Med Eucerin krämen så kände jag att den egentligen bara satt som en hinna på huden, den gick liksom inte in huden och verkade. Den här krämen känns som att den både går in i huden (trots att den är fet) OCH skyddar huden på samma gång. Jag känner att min hy är skyddad från de kalla vindarna nu. Dessutom så är krämen klådastillande, vilket verkligen är SÅ skönt!
Jag har använt Karbamid Locobase krämen tidigare under mina unga år. Så jag kanske inte ska säga "ny" kräm. Jag blev först introducerad av den på hudmottagning på Karolinska Sjukhuset i Sthlm. Redan där minns jag att jag verkligen tyckte om krämen. Frågan är varför jag slutade använda den? Min teori är att eksemen försvann, eller inte försvann men blev bättre och då behövde jag inte använda krämen längre utan kunde återgå till vanliga konventionella krämer. Mina eksem brukar ju komma och gå i perioder (dock har det inte varit så nu under studietiden men tror det är pga stress). 
Hursomhelst, jag mindes allt detta och kände för att testa krämen igen, då jag tröttnade på Eucerin krämen och på min hydrokortison salva. Min förhoppning var att Eucerin krämen verkligen skulle funka på mig eftersom det låg så mycket forskning bakom den, och den var specifikt framställd åt atopiker som mig, men nej den funkade inte. Så kände att jag behövde något nytt, framförallt nu när vintern snart är här. Är SÅ glad över resultatet. När jag stryker min hand över ansiktet kan jag typ inte tro det jag känner. För några dagar sedan var huden alldeles torr och sträv och flagnade, och nu är den baby len och inget flagnande! Vilken kontrast och på sån kort tid också! Mest chockad är jag dock över att jag inte behöver använda kortisonen, det är rena miraklet. Det är så viktigt för mig att dokumentera det här så att jag kan gå tillbaka och se vad som har funkat och inte. Det hjälper verkligen. 
 
Åh, är så glad, måste få uttrycka min känsla! Har varit sjukt glad hela dagen idag pga av detta! I'm so happy!!!
 
Nu ska jag sova med ett leende på läpparna alltså! Så håller vi tummarna att jag klarar tentan imorn också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0