Paus från C-uppsatsskrivandet

Gott folk, första utkastet av C-uppsatsen är inlämnad. Igår satt vi bokstavligen från kl 10 på förmiddagen till kl 10 på kvällen och skrev på uppsatsen. Det känns jätteskönt att vi har kommit någonvart med arbetet. Det är ungefär två veckor kvar tills den ska lämnas in. Är supernervös, framförallt för bedömningen av den och opponeringen. Men jag känner att vi har tid ändå, det känns inte superstressigt med tanke på att vi har skrivit på alla delar, finslipat, lagt om och tagit bort grejer osv, vi är redan uppe i 28 sidor. Jag ska erkänna att jag periodvis har varit lite orolig över att det här arbetet inte skulle bli bra, men nu när vi har gått igenom det och verkligen varit petnoga med typ allt så känns det bättre. Man ska inte ha för höga förhoppningar men jag tror att vi kan få VG. Tycker faktiskt att uppsatsen är riktigt bra. Håller tummarna!
 
Ikväll blir det lite paus från C-uppsatsskrivandet och filmkväll! Ska bli skönt med lite ledighet faktiskt, har inte tagit något alls sedan min vän gick på introduktion på hennes jobb. Vi har jobbat på detta från morgon till kväll, vardagar som helger. Fan, vi är så duktiga. Vi förtjänar ledighet. 
 
Förresten, kanske ska ge lite update angående min vän och kursen som jag var rädd att hon skulle söka. Hon väntade med att söka kursen så guess what, hon kommer inte läsa kursen med mig. Alltså fyfan så skönt.
 
Jag har lovat mig själv att nästa år ska jag fan försöka mitt allra bästa att verkligen ta vara på livet som student. Känns som att jag har gått miste om väldigt mycket och jag vill inte titta tillbaka och ångra det. Jag ska festa, jag ska ha kul och jag ska make friends! Jag ska försöka leva lite och inte ha alltför hör press på mig själv. 
 
Ja, vad ska man säga. Ny kurs, nya möjligheter!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0