Goda nyheter!

Idag har det varit väldigt många goda nyheter på raken. Det behövdes verkligen i dessa deppiga, energislukande tider! För det första så vaknade jag med det glädjande beskedet att jag klarade omtentan i statistiken. Alltså den och kognitionen var helt klart det värsta jag varit med om i studieväg. Jag är så glad att det nu äntligen är över! Sedan fick jag och min vän väldigt bra feedback på vårt resultat vad gäller vår C-uppsats! Det hade jag inte förväntat mig, men det gjorde mig så otroligt glad ska ni veta, även fast det är lite grejer vi måste förtrydliga, ändra, strukturera om osv. Men vår handledare tyckte att vårt innehåll var väldigt bra, informativt, spännande och givande! Sedan lite senare på eftermiddagen fick jag en förfrågning om att arbeta i sommar på samma ställe som jag arbetade på förra sommaren! Det gjorde mig riktigt glad! Även om det var lite surt att det endast gällde typ en månad för jag behöver ju jobb under hela sommarperioden. Sedan hade jag hoppats på att få ett jobb denna sommar som går mer i linje med det jag läser, men men man kan ju inte få allt här i världen. 
 
Förra veckan var verkligen rena helvetet. Vi satt varje dag, även lördagar och söndagar och arbetade på C-uppsatsen. Vi satt från 9.30 till 6 varenda jäkla dag med kanske 45 min paus, och jag överdriver inte. Min själ var borta alltså bokstavligen. Hon som jag jobbar med vill sitta och göra allting tillsammans och då tar saker och ting längre tid också. Som grädden på moset är hon långsam. Så det blir att vi får sitta väldigt länge. Hon säger att det är bra om vi sitter och jobbar tillsammans för då kan hon fråga om det är något hon är osäker på eller så eller behöver rådfråga om. Jag känner lite att det kan man göra även fast man jobbar på olika platser. Sen så tror jag nog att det blir effektivare om man delar upp på arbetet också. Inte att man behöver göra det hela tiden, men ibland. Det är verkligen jätteintressant det vi skriver om och ämnet är något som vi gemensamt tycker är spännande, men jag hade jag kunnat spola tillbaka tiden hade jag nog hellre valt att skriva med någon annan. Det är många gånger som jag verkligen blivit sjukt irriterad på henne men försökt att samla mig.
Intressanta uppsatser i all ära men någon måtta får det vara också. 
 
Hon har iaf haft introducktionsvecka på ett nytt jobb så några lediga dagar har jag trotsallt fått. Det var som gudsgåva verkligen, för jag behövde verkligen lite ledighet. Riktigt skönt! Jag har sett till att sova ut ordentligt och verkligen njutit, även om de blivit lite plugg då och då ändå. Känner att jag har lite ny kraft och energi nu. 
 
Det känns också väldigt bra att skrivandet snart börjar närma sig sitt slut. Visst, vi behöver skriva lite mer på diskussionen och vi behöver ändra i resultate lite, vi behöver skriva en sammanfattning (det går fort) och vi behöver finslipa på uppsatsen i sin helhet (stavning, grammatik, referenser), men det är inte så himla mycket och vi har ju trotsallt lite mer än två veckor kvar tills det ska vara inlämnat. Jag tror att vi klarar det! 
 
p.s. Kom på en grej jag vill ta upp här i bloggen. Jag skrev ju att den här tjejen inte ska läsa samma kurs som mig efter sommaren. Gissa vad? Vi sitter och äter lunch när hon plötsligt säger att hon ska göra en senanmälan  till samma kurs som mig ändå!! Efter att hon tidigare sagt att den kursen verkligen inte är något för henne! Så irriterande, liksom stalker eller vadå? Jag bara tänkte: ÅH NEJ, inte en termin till med henne!!! Alltså min värld gick under inombords och jag har ältat detta i flera dagar! I veckan gick jag in på antagning.se för att se om det gick att göra en senanmälan och guess what, bredvid kursen står det "stängd för senanmälan". Alltså vilken lättnad jag fick! Jag vet dock inte om hon hunnit göra en anmälan ändå, det hade ju gått några dagar efter att hon sagt det. Men jag tänkte fråga henne imorgon och se om hon gjort det än. Någonting säger mig dock att hon inte hunnit göra det än eftersom hon varit så busy med sin introducktionsvecka på det nya jobbet. Sen vet jag inte heller exakt när de stängde anmälningarna. De kanske hade gjort det redan när hon sa det. Men vi får se. Håller tummarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0