När födelsedagar inte längre är kul

Statistiktentorna är över och det känns så jävla skönt. Även om jag känner att jag nog troligtvis kommer få göra om de, åtminstone en av de. Det gick inte bra. Ångesten, samt att jag bara känt mig allmänt deppig tror jag bidrog till att jag presterade sämre än vad jag faktiskt hade kunnat. 
 
Hela dagen idag har jag typ inte gjort ett skit. Jag hade planerat in en massa saker att göra men hade ingen vidare lust att göra något. Jag skäms nästan för att säga detta men jag sov fram tills kl tolv, var uppe i ca 3 timmar och sedan sov igen fram till kl 19. Jag vet inte om det beror på att jag bara känner mig allmänt dålig eller om det beror på att jag inte fått sova ut ordentligt de senaste veckorna. Jag väljer att tro på det sistnämnda. 
 
Hurshomhelst så är det nu fokus på C-uppsatsen som gäller. Vi hade en idé i början, men nu när vår handledare pratat med andra i institutionen så verkar det som att det inte kommer att gå att genomföra den. Eller det går att genomföra den men det kommer bli en ganska tuff utmaning och det är ganska mycket hinder som kan tänkas uppkomma om vi väljer det. Så vi bestämde oss för att tänka om och komma på en ny idé istället. Lite surt då vår första idé hade varit riktigt kul och intressant att genomföra, men men what to do. 
 
På tal om något helt annat så fyller jag år nästa vecka. Jag har typ inte ens hunnit reflektera över det då statistiken tagit upp all min energi och tid. Jag läste en blogg för inte så längesen där en tjej sa att hon hade ångest inför födelsedagar och att hon ofta brukar resa bort då hon fyller. Och jag förstår henne precis, jag hatar det. Jag hatar att stå i centrum. Nu när man också blivit lite äldre så har man inte lika stort behov av att fira. En simpel middag med vänner eller en enkel utgång, fine, men typ storslagna fester har jag inte längre behov av.
Tänk att jag blir hela 23 år. Det är ju egentligen väldigt ungt men av någon konstig anledning känner jag mig äldre. Det kanske beror på att jag är väldigt mogen för min ålder, men också för att jag känner att jag gjort och upplevt ganska mycket i liv redan och varit med om ganska mycket. Aja, det är skönt att man inte har åldersnoja än iallafall. 
 
Åh, har så mycket saker jag måste göra. Stress, stress, stress! Detta är vad jag vill hinna med innan jag åker på min weekend resa i april:
 
- Skaffa nytt leg (min nuvarande går ut om typ 3 dagar, perfekt tajming va?)
- Växla pengar till euro
- Handla lite inför resan
- Formatera om datorn 
- Skicka in en egenvårdsbegäran och besöka läkare 
- Lägga in vinterjackan på kemtvätt
- Gå till skatteverket och anmäla att det är någon som är skriven på min adress  
 
Detta i kombination med hushållsysslor och plugg. Fy, kommer dö. Wish me luck! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0