Back in Stocktown

Hello bloggen!
 
Nu är jag tillbaka i Stockholm. Kom hit i söndags, ett par dagar sedan. Och saknar redan min studentstad, hehe så typiskt. Som jag nämnt tidigare så är det jobbigt att bo med Ursula 2 och syrran. Men det finns inte så mycket att göra åt saken, det är bara att bita ihop. Det som är rätt skönt är att de båda jobbar, så då får man lite tid för sig själv ändå. 
På tal om jobb så söker jag febrilt just nu! Just nu lever jag på sparade pengar så jag hoppas hoppas att jag får ett snart. Jag vet att jag är sent ute men det har varit så svårt med C-uppsatsen. Nu är den äntligen klar dock och vi fick Godkänt! Självklart hade jag hoppas på VG men jag är glad att vi iallafall klara det! Kan inte fatta att det är över! Så himla nice! Nu är det jobbigaste över! :D Can't believe it!! I did it! Ett år kvar sen är jag färdigutbildad!! *exciting*!!
 
Måste berätta en grej här i bloggen. Det är nämligen så att jag fått världens urge att börja övningsköra och ta tag i körkortet. Jag känner att jag vill börja på riktigt nu! Så jag och pappsen ska övningsköra lite under sommar hade vi tänkt och snart ska vi även på handledarekurs. Hihi, det är lite nervöst men I'm looking forward to it though. :-). Har alltid haft lite rädsla för det, vet ej varför. Men nu känner jag att jag åtminstone vill pröva och se hur det går. Man brukar ju säga att practice makes perfect, så det är bara att öva och öva. Hur svårt kan det vara egentligen? Klarar man en tvåårig universitetsutbildning borde man klara detta lol. 
 
Vi får se hur det går som sagt. Annars har jag inte mycket planerat. På lördag ska jag, syrran och farsan på examensfest. Ska bli riktigt kul. Det är en familjevän till oss som tagit examen. Vi ska vara där lite tidigare och hjälpa till och så. Ska bli kul :D
 
Men men bloggen, nu ska jag ta och äta, duscha och sedan ut och handla lite. 
 
Peace!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0