Stress!

Nu är jag tillbaka i min studentstad efter en riktig rolig helg i Sthlm! Anledningen till att jag åkte tillbaka var ju som sagt för att min vän fyllde år och vi skulle ha en överraskningsfest åt henne. Vi lyckades överraska henne ordentligt, hon blev jättechockad haha! En av mina vänner lyckades ta den bästa bilden på henne när hon kommer in till restaurangen och först får syn på oss. Så klockren säger jag bara! Det blev massa mat och en massa dans! Det bjöds även på lite magdans! Vi åt, skrattade, dansade, tog bilder och hade kul! 
Det vart tyvärr en väldigt dyr helg dock. Det blev taxiresor, presentköp, SL kort, nytt köp av en laddare då min gamla gått sönder, m.m.
Så mycket pengar som jag spenderat bara på en helg i Sthlm, så mycket spenderar jag på kanske 2 veckor här i min studentstad. Men men, det vart värt varenda krona, och som jag sagt tidigare, så vet jag att hon hade gjort detsamma för mig. Hon är värd allt och mycket mer för hon har kämpat så hårt den senaste tiden. Är så stolt!
Anyways, nu är det back to reality again. Har tenta redan nästa vecka på onsdag. Statistik, igen! Så tråkigt. Pray for me! 
 
Ville ta upp en annan ganska viktig grej här i min blogg. Läste en nyhetsartikel om stress och hur vi med tiden blivit allt mer stressade och att utbrändhet och stressrelaterade problem blir allt vanligare och går ner i åldrarna, om man jämför med hur det såg ut förr. Mycket är pga att samhällskraven ökar, man ska prestera och leverera hela tiden. En annan anledning är sociala medier. Vi ska jämt och ständigt vara tillgängliga, våra hjärnor hinner därmed inte att koppla av. 
Detta är dock inget nytt för mig, jag är medveten om det här. Men det tåls att ta upp igen.
Jag brukar stänga av internet på mobilen så fort jag går och lägger mig, det brukar hjälpa. Dock sätter jag på det igen så fort jag vaknar. Den här ständiga rädslan över att man kanske missar något, det måste jag försöka släppa. Sen ska jag försöka ge plats åt mer avkoppling. Det brukar vara lättare sagt än gjort, men it doesnt hurt to try. Det är inte enkelt när man bor helt själv, och pluggar på heltid. Massor som ska göras. 
 
Men men, vi får se hur det går. 
 
So long lovely blog!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0