Produktiv!

Jag måste erkänna att jag ändå har varit rätt produktiv under de två senaste dagarna som jag varit här i min studentstad. Har hunnit tvätta kläder, handlat och lagat mat för hela veckan, pluggat och sökt ett jobb. Det är inte likt mig att hinna med så mycket på så kort tid, framförallt eftersom jag är en sån som verkligen tar min tid med allt jag gör, lol.
Hade dock önskat att jag pluggade lite mer och även städat lite, men men. Får ta igen det i veckan. Till min förvåning har vi tenta redan nästa vecka!! Så jag måste verkligen skärpa till det nu. Den här delkursen känns dock väldigt intressant och givande, så att plugga till denna delkurs känns inte lika tungt som tidigare delkurser. 
 
På tal om plugg. Jag har ju skrivit tidigare om att jag kanske inte kommer in på C-kursen som jag velat och att det kanske resulterar i ett studieuppehåll. Jag hoppas, ber och bönar att jag kommer in på åtminstone något! Jag har fortfarande inte fått in mina tentaresultat än, men jag är ganska så säker på att jag inte kommer klara dem. Under lovet har jag tänkt mycket på detta, och efter långa diskussioner med syrran och vid närmare eftertanke, så känner jag lite att det kanske är lika bra att jag inte fortsätter med C-kursen, framförallt för att jag känner att huvudområdet i mitt program inte riktigt överensstämmer med det jag vill arbeta med efter examen. Söker jag andra kurser (tänker främst på en B-kurs som jag sökt) så kommer det att överenstämma mer med det jag vill arbeta och hålla på med i framtiden, det är mer samhällsinriktat. Don't get me wrong, det jag läser nu är väldigt intressant det också, men jag måste också tänka på min framtid. Studievägledaren sa också att det oftast är färre personer som söker till B-kurser jämfört med A-kurser (vilket iofs är rätt logiskt) och därmed har jag större chans att komma in på en B-kurs. Så vi får väl hålla tummarna!
 
Vi får se vad som händer. Det är lite irriterande att min närmsta framtid just nu är ett enda frågetecken.. jag som är världens control freak! Men snart blir saker och ting klarare. 
 
Imorgon börjar föreläsningarna igen. Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0