Höstterminens sista tenta

Så sjukt skönt att sista tentan äntligen är över!! Kändes så nice när man stod där och skulle lämna in tentan. Finally!
 
Efter tentan gick jag hem till en vän och kollade på filmen. Det var väldigt mysigt och filmen var väldigt bra och detta kommer från någon som är väldigt kräsen med filmer över lag. Kom hem vid 12, kollade lite youtubeklipp och sov. 
 
Idag har jag inte gjort ett skit förutom att handla lite nödvändigheter på Willys. Trots att jag inte har så mycket att göra i typ 3 dagar nu så känner jag av pressen. C-kursen skrämmer mig en aning och vi har tenta redan två veckor in på kursen. Sen är det väldigt mycket statistik, eller bara statistik, så jag är inte så pepp på just det. Däremot ska det bli kul att skriva C-uppsats!
 
Har suttit vid datorn och researchat om olika kinesiska téer, främst sånna som är bra för hälsan. Det här året är verkligen året som jag kommer ta ännu bättre hand om min hälsa och min hy. Känner mig konstant trött, även när jag typ tränar. Ibland blir jag lite rädd att jag kanske har en sjukdom som jag inte är medveten om. Med det sagt har jag också lovat mig själv att gå till läkaren och göra en hälsokontroll i år. Jag måste, hur mycket ångest det än bär med sig!
 
Sen hade jag tänkt testa en ny hudvårdsserie. Det är inte bara det man stoppar i sig som är viktigt, utan även det man smörjer in sig med som spelar väsentlig roll för hälsosam hy. Jag har hittat en hudvårdsserie från Eucerin som jag tror kommer att passa min hy bra. I dagsläget använder jag endast en kortisonkräm (1%) för att smörja in mig, och ibland andra naturliga produkter som typ kokosolja. Men jag har insett att 100% naturliga produkter inte alltid funkar, speciellt när man har eksem. Kortisonkrämen funkar men efter en längre tid torkar den bara ut huden och gör den ännu mer irriterad. Sen vill jag ha någonting som verkligen återfuktar. 
Fingers crossed att Eucerin serien hjälper. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0