Beslutsångest och tenta

Fick världens chockbesked igår! Jag klarade den andra tentan också, den som jag var tvärsäker på att jag inte skulle klara!!!
Så med det i bagaget kan jag läsa C-kursen! :D :D Jag tror seriöst att jag lider av beslutsångest! Alltså jag har alltid skitsvårt för att bestämma mig! Men jag har tänkt över en del och kommit fram till att jag ska läsa C-kursen ändå eftersom det kommer gynna mig både i yrkesväg (eftersom det kan ge fler yrkesmöjligheter) men även på andra sätt också. Och om jag nu ändå blivit antagen så kan jag lika gärna köra på det! Shit, tänk så mycket jag oroade mig för ca 1 månad sen, och nu sitter jag här med godkanda betyg i 3 av fyra delkurser som krävdes för att komma in på C-kursen. Så nice!!
Tänk så skönt att jag i sommar kommer att vara klar med C-kursen också! That's about as hard as university will get for me! Då har jag liksom klarat av det jobbigaste i universitetväg (såvitt jag inte läser master, men tror inte det kommer att hända). Åh, längtar! Sen kan man läsa massa enkla grundkurser och kanske få bukt på stressen! Den tar verkligen kål på mig. 
 
Nästa vecka ska jag åka tillbaka till Sthlm igen. En nära vän till mig fyller år och hennes systrar har anordnat en överraskningsfest åt henne på en lyxig restaurang. Min första reaktion var, gud vad kul! Och att hon verkligen, verkligen förtjänar detta! Hon är klar med sina studier, samt snart klar med sin master! Och som grädden på moset har hon även lyckats kirra jobb och har en fast anställning redan! I'm so proud! 
Det tråkiga är dock att det kommer kosta mig en hel del, köpa presenten, middagen på restaurangen (kostar 350kr), att åka till sthlm samt att köpa SL kort. Men men, det är värt det! Och jag vet att hon skulle gjort samma sak för mig!
 
På fredag är det tenta. Jag är så nervös, men jag känner att jag har mer koll än tidigare tentor. Jag har iaf en till dag på mig att nöta på som bara den. Hatar de sista dagarna innan tentan. Det är så himla svårt att tänka på annat, man blir typ helt paralyserad, bara tänker på det man ska kunna hela tiden och väntar in tentadagen dag för dag, timme för timme. 
 
Anyways, det var bara en liten miniupdate. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0