A new years eve to remember

Detta blir då första inlägget för året 2015!! Yes hörrni, det är ett nytt år och nya äventyr väntas!
 
Kan börja med att berätta om min nyårsafton. I vanlig ordning blev den rätt misslyckad, mycket på grund av att jag mådde så sjukt dåligt. Och nej, det var inte för att jag drack alkohol. Efter nyårsmiddagen blev vi bjudna på efterrätt och jag misstänker att efterrätten innehöll ägg (fick reda på det sen att den faktiskt innehöll ägg). Jag tog en tugga och kände genast hur min tunga började klia. Efter bara några få sekunder fick jag kväljningar. Jag ville spy men jag försökte hålla emot. Jag drack en dricka som innehöll kolsyra vilket jag tror förvärrade allting. Vi satt i soffan och spelade kortspel och jag kände hur all mat bara kom upp i munnen på mig. Jag täckte över min mun med min hand och rusade ner till toaletten och spydde!! Det var väldigt skönt att jag hann ner till toaletten, jag hade skäms så mycket om jag spytt på golvet eller på deras soffa typ. Och de bor i världens finaste villa!
Efter att jag hade spytt i toaletten kändes det bättre, men jag hade fortfarande kvar den där jobbiga illamående-känslan. Som tur var märkte ingen att jag spydde, jag försökte göra det hela väldigt diskret. Jag mådde så dåligt men försökte verkligen dölja det. Jag var tyvärr inte så hajp som jag brukar vara, det gick bara inte när jag mådde så dåligt. Jag tror att min vän märkte det också lite att jag var lite låg under kvällen, inte så taggad liksom.
Men hursomhelst, trots detta så ville jag inte hem, jag ville fortsätta kvällen!
Hela den resan in till Slussen var förjävlig. Jag mådde så dåligt och hade gång på gång den där illamående känslan!! Min mage gjorde så ont och den bubblade och krånglade på som bara den.
Efter att vi hade varit i Slussen och kollat på fyrverkerierna och kramats och skålats till det nya året gick vi vidare till stan för att hitta någon klubb att komma in på. På vägen fick jag samma kräk-känsla som innan, och jag bara kände att jag närsomhelst skulle spy. Jag försökte gå längst bak i "klungan" av vårt sällskap, så att ingen skulle se att jag spydde. Men en kille som jag pratade med såg det. Han ba: "Are you okay?!" Och gav mig pappersdukar. Lol, så pinsamt. (Sidenote: Han kunde inte svenska han var här på semester från Tyskland). Vi pratade sen om att det säkerligen var någonting i maten som gjorde att jag reagerade som jag gjorde. Det ironiska var att han studerade hälsa och medicin.
Anyways, jag mådde så himla bra efter och illamåendet försvann direkt efter att jag hade spytt där mitt på gatan. De andra i sällskapet märkte ingenting som tur var. En del var fulla och några var lite längre fram.
På nattbussen påvägen hem mådde jag skit igen, men spydde inte. När jag kom hem hade jag diarré och efter det tror jag att jag fick ut precis allt som jag behövde få ut (I know, disgusting!).
 
Min äggallergi är så konstig. Jag har ju pratat om det tidigare i bloggen, att det går för mig att äta stekt ägg, men i vissa livsmedel där ägg ingår, framförallt i efterrätter, som typ kladdkaka, cheesecake osv, så får jag världens illamående, typ exakt som magsjuka. Its so weird. Vi åt glass som innehöll marränger och jag kunde direkt känna att det var i marrängerna som det fanns ägg. 
 
Men men, om man bortser från allt detta så var väl aftonen trevlig. I vissa fall kände jag mig smått "för gammal" för umgänget. Jag vet inte, men jag känner att jag växt ifrån det där med att supa sig full och skrika och grejer på bussen. Not my thing. Jag har märkt att jag är en sån som tycker om lite mer vuxnare och "seriösare" konversationer, kalla mig tråkig, men det är sån jag är. Däremot kommer jag nog aldrig bli för gammal för att dansa och släppa loss till musik! 
 
Till det nya året hoppas jag på mer kärlek, mera resor, mindre stress, bättre hy, bättre ekonomi och ett sommarjobb som passar bra till mina studier!!
 
So long lovely blog! <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0