Så mycket tid man slösat

Idag hade vi vår första föreläsning på delkurs 2. Jag vet att jag hela tiden säger det här nu, men detta är nog det svåraste som jag någonsin kommer att gå igenom i pluggväg när det gäller min studietid på universitet. Alltså, jag mådde så dåligt när jag kom hem och ville bara gråta. Detta är första gången som jag känner att jag måste lägga ner en hel del plugg nästintill varje dag för att förstå och klara tentan i slutet av kursen. Man märker att ribban har höjts och allting är väldigt matematiskt och statistiskt, och det är inte det jag vill studera men tyvärr så ingår även statistik i sådant som är intressant. Föreläsningarna är även längre nu (och oftare), börjar vid 9 och slutar vid 3. Fy :-( Längtar SÅ tills sommaren. 
 
Anyways, på tal om något helt annat. Igår så gick jag och en klasskompis till universitets alldeles egna och ideellt drivna, nattklubb/bar. Det var torsdag och på torsdagskvällar är det mer pubhäng och mys stämning där, och olika aktiviteter såsom musik quiz. Jag tyckte det var otroligt kul! Min vän tyckte väl det var sådär. Hon tycker inte om att festa/puba, hon tycker det är jobbigt med högt ljud och hög musik. Så himla tråkigt. Men vi hade trevligt ändå, och stod och pratade om allt mellan himmel och jord. Hon beställde en öl och jag en alkoholfri cider. Till min förvåning så sa hon att hon ville dit igen nästa torsdag, när vi gått därifrån. 
Att ha gått dit igår har fått mig att inse hur mycket tid jag slösat på att inte ha gått ut något sedan jag började här. Tänk hur många människor man hade kunnat träffa? Tänk om man kanske hade träffat en och en annan kille? Lol.
Har ingen att gå ut med så det är svårt, sen är jag inte heller typen som kan gå ut med precis vem som helst, det måste klicka mellan oss, annars känns det typ awkward. Jag har testat och det är mycket roligare att gå ut med folk man tycker om och trivs med. 
Jag vet inte om det kommer att bli så mycket bättre den här terminen, jag har försökt att träffa nya människor men det har aldrig riktigt klickat så jag har typ gett upp hoppet lite och känner att jag inte orkar försöka mer. Kommer det upp saker som verkar kul och spännande så kommer jag definitivt att gå, men jag kommer inte längre aktivt försöka träffa nya människor, speciellt nu när det är väldigt mycket i plugget, utan det får komma som det kommer. 
 
Aja, vi får se vad som händer. Jag har ju trotsallt 3 terminer kvar. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0