En gammal flört!

Nu är jag tillbaka i studentstaden! Det känns faktiskt skönt att vara tillbaka. Skulle suttit bra med kanske en vecka till av ledighet innan plugget kickar igång igen, men men, man kan ju inte få allt här i livet. 
 
Min familj var här iförrigår och hälsade på. Det var faktiskt riktigt kul att se dem här. Fruktansvärt roligt att se alla i min lägenhet också, tänk er typ 12 pers i en lägenhet på 22 kvadrat. Trångt var bara förnamnet hehe. Men vi var inte i lägenheten så länge, det blev lite fika sedan gick vi runt i stan, köpte mat och hade picknick i min favorit park härborta. Det var supermysigt. De fick träffa min vän också, hon som jag skrev uppsatsen med. De tyckte om henne jättemycket och sa typ att hon var sjukt snäll. Vilket hon oftast är, men hon är väldigt bra på att gå på mina nerver ibland också, och den sidan av henne fick de inte se. Hursomhelst, de kom ungefär vid 12 tiden och gick hem kl 19. Väldigt lyckad dag!
 
Måste bara dela med mig av en händelse som skedde idag när jag satt på bussen. Hade varit i stan och handlat och var påväg hem. Så när jag sitter i bussen och kollar ut genom fönstret ser jag helt plötsligt en kille som ser väldigt familiär ut. Han ser på pricken ut som en kille som jag hade en liten fling med när jag var yngre. Var typ kär i honom haha och tror han var kär i mig också haha. Vi flörtade lite och så men inget hände. Men iallafall, jag tittar närmre och ser att det faktiskt är HAN! Jag får världens chock och tittar bort fort i ren panik över att han ska se mig! Så jäkla pinsamt om han skulle se mig, alltså gud vi har inte snackat på år! Dessutom så såg jag hemsk ut idag, hade ingen vidare lust att träffa någon om jag ska vara helt ärlig. Grejen är den att för några veckor sedan såg jag att han skrev på en gemensam facebook grupp som är till för oss studenter på mitt universitet, om böcker som han behövde. Jag tyckte det var konstigt att han skrev där, skulle han börja på mitt universitet liksom? Kändes så random! Sen vet jag att det finns studenter från andra universitet som brukar skriva där också, så tänkte inte så mycket mer på det. Men sen när jag såg honom idag så förstod jag ju att han faktiskt har börjat. Crazy! Nu kommer man säkert träffa på honom på uni. 
 
Men men, tänkte avrunda nu. Imorgon börjar det igen då! Föreläsning kl 12.15. Nya studenter, ny kurs och allt! Spännande! Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0