Min granne!

Jag har ju skrivit lite kort om min granne, hon som började prata med mig på måfå och föreslog fika. Sedan jag skrev det där inlägget har jag vart hos henne 2-3 gånger och varje gång har det slutat med att vi snackat i timmar, och då menar jag i timmar, utan att överdriva. Det som jag kan tycka är så skönt med henne, det är att jag kan vara mig själv med henne till 100%. Jag vet inte om det är för att jag lätt kan identifiera mig själv med henne eller om det är för att vi har intresse för samma saker och kan diskutera det i all evighet? Kanske både och. Men vi pratar hursomhelst om allt allt allt. Alltså alltifrån skönhet, mat, hälsa, sjukdomar, virus, ebola, you name it, till övernaturliga fenomen (ja, hon tror också på det!), religion, politik, samhällsproblem och kulturkrockar.
Jag skrev ju tidigare om att jag ville hitta någon som jag verkligen klickar med här, och jag kan säga att med henne klickar det. Lol, låter som någon nyvunnen kärlek eller något. Men helt ärligt så är hon as skön. Ödet var med mig denna gång!
Hon pratar dock väldigt mycket så ibland kan det lätt hända att jag typ drömmer mig bort och tänker på annat medans hon pratar lol. Men hellre en person som pratar än någon som inte pratar alls.
Hursomhelst, alltid när jag går ifrån henne så mår jag verkligen bra. Det är en sån skillnad från de jag brukar hänga med. Med de så känns det, (speciellt nu på senare tid), väldigt ansträngt och jag känner hela tiden att jag typ måste säga någonting smart?! Allting känns som en jäkla tävling med de. 
 
Jag hoppas i varjefall att det här utvecklas till vänskap, dock ska man inte hoppas för mycket. Det tar tid innan man lär känna en persons riktiga jag, men just nu det känns riktigt bra med henne. Hon har tappat bort sin mobil men skaffat en ny så, så fort hon får sitt simkort ska vi byta nummer. Hon har även erbjudit att vi borde göra något tillsammans på halloween. Vi får se om det blir något av det eller om det bara var snack. Hon ville iaf ha någon förfest och sen ville hon typ vidare ut. Jag har dock inget emot att sitta hemme på halloween för jag har jättemycket plugg och skulle behöva en extra dag eftersom familjen kommer och hälsar på dagen därefter.
Men blire fest så kommer jag självklart inte att tacka nej.
Så vi får se vad som händer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0