Halloween

Idag är det alla helgons dag och gissa hur jag har spenderat min kväll? Jo, genom att titta på olika skolor som man kan åka till under en utbytestermin. Jag har konstigt nog inte känt mig så taggad på att festa, jag tror att det mesta beror på människorna. Som sagt är det roligare att festa med folk man tycker om och klickar med. Grannen har inte hört av sig och en fest verkade det inte som att hon hade heller. 
Det är dagar som denna som man saknar sina vänner där hemma. Åh, ibland saknar jag verkligen sthlm så otroligt mycket.  Men det är inte långt kvar tills jag får åka tillbaka. Imorgon är vi ju inne på november månad redan. Så typ 6 veckor kvar. Får ångest när jag tänker på allt som måste göras innan dess. Omtenta, blä. Hinna köpa present till syrran, blä (vet ej vad jag ska köpa). Tenta om en vecka, (bara tanken ger mig grov ångest) stort blä. 
 
Jag sitter och drömmer mig bort till varmare breddgrader. Det är så kallt nu, vill knappt gå ut. 
 
Men men, tillbaka till det där med att titta på skolor. I början hade jag bestämt mig för att köra antingen på Canada eller England men sen när jag tittade på skolorna som mitt universitet erbjöd i dessa länder, kändes det som att de låg så långt ifrån civilisationen, typ i utkanten av någon stad. Jag vill helst plugga nära stan. Jag är nog trotsallt en stadstjej. Sen är det superviktigt med nice väder. Ska man lägga pengar på detta känner jag att man lika gärna kan gå all in. Så jag tittade på USA, där bland annat ett college i Florida lät intressant, ett i Arizona och ett i San Diego också lät intressant. Dessa verkade sjukt mycket roligare och intressantare. Problemet med USA är bara att det är så jäkla jobbigt med alla förberedelser (mycket pappersarbete tex), krångligt om man inte har bil, sen är det så långt hemifrån. Men det jag älskar är vädret, det är riktigt nice väder i de städerna, och studentlivet verkar kul. Sen är det USA också och de flesta vet ju hur sociala, roliga och trevliga många amerikaner är. Åh, jag vill så gärna men samtidigt är jag fruktansvärt rädd. Det skulle vara så perfekt om man fick resa med någon, så att man iaf inte är helt ensam.
Jaja, vi får väl se hur det blir med det.
 
Imorgon kommer min moster och min syrra och hälsar på. Jag har dock inte planerat ut vad vi ska göra?! Det var tänkt att vi skulle träffa ett medium men det blir nog inte av. Det lär nog bli att gå runt i staden lite, äta på någon mysig restaurang och sen visa runt på universitetet. 
 
Nu ska jag spana in lite youtube-klipps och sen sova!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0