Saker som fungerar bäst för min hy just nu

1. MSM - Får jämnare hy och håret växer snabbare! kan tilläggas att en liten mängd behövs, räcker med ett eller två kryddmått. 
 
2. Stekt ägg - My skin loves it!
 
3. Granatäpple - Mirakelfrukt för min hy! Och dessutom är det fruktansvärt gott! Och nyttigt! Jag är besatt! Dock svårt att få tag på fräscha granatäpplen i affär.
 
4. Sötpotatis - Får jättefin lyster i hyn när jag äter detta! Gillas starkt!
 
5. Inte äta ost som pålägg så ofta. Det har hjälpt en hel del. 
 
6. Avokado och gurka som sallad till maten! Perfekt!! 
 
7. Duscha inte för länge (jag kan duscha i upp till en halvtimme om jag vill) och viktigaste av allt, duscha inte i hett vatten!! Det torkar ut huden som fan. Det har för mig varit väldigt svårt att ändra på, eftersom jag tycker det är fruktansvärt skönt att duscha i varmt, men jag försöker att hålla det till lagom varmt, typ ljummet. Det har även hjälpt att duscha med duscholja formulerad för känslig hy. 
 
8.  Linfröolja!!
 
9. Smoothies! This never disappoints me! Min hy älskar det!
 
10. Multivitamin (tar den för kvinnor då jag tror att jag lider av järnbrist). Sjukt bra inte bara för hyn utan för generell hälsa också. 
 
11. Kinesiskt té - guds gåva till mänsklighetens hälsa och hy!!!
 
12. Vatten! Vet inte hur mycket det hjälper men anar att det är bra just för att det renar kroppen från toxiner. 
 
13. Chia frön!! Att jag inte upptäckt detta tidigare! Detta innehåller 12 gånger mer omega 3 än lax och jag både ser skillnad på min hy och mitt humör när jag käkar detta. Sjukt bra!
 
 
 
Är överlycklig!! Har hittar saker som funkar för mig!! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0