Ekonomi

Det börjar bli riktigt riktigt kallt nu. Man vill ju inte ens vara ute. :-( och höstdeppen har kickat igång. De senaste dagarna har jag längtat tillbaka riktigt mycket till Sthlm faktiskt. Jag saknar mina vänner och min familj. När jag flyttade hit trodde jag aldrig att saknaden skulle vara såhär stor, men det är den tyvärr. Inte gjorde det saken bättre heller när man fick ett telefonsamtal av en nära vän och snackade i nästan två timmar.
Men men, det är ju mindre än en månad kvar tills jag får åka hem igen. Ser bara inte framemot att bo hos syrran. :-/ Blä för ursula 2!
 
På tal om något helt annat så kollade jag just in ett program som var väldigt lärorikt. Det handlade om pengar och hur man sparar. Det var mycket som lät väldigt vettigt i programmet, mycket visste jag redan om, om jag ska vara helt ärlig, men ibland kan det vara bra att höra från någon annan och få en liten påminnelse till sig själv. 
Jag har, enda sen jag kom tillbaka hem från resan i somras, gått back väldigt mycket med pengamässigt. Jag lånade pengar, både från syrran och från ett låneföretag (I know, bad! men jag var tvungen och jag visste att jag kunde betala tillbaka det då jag hade sommarjobbat). Det är dock inte förräns nu som jag verkligen kan börja om och spara pengar igen. Så nu ska jag bannemig gå tillbaka till mig save-game, och börja spara så som jag gjorde innan. Det är svårt när man är student men det funkar om man planerar sin ekonomi och håller sig till sin budget. Jag har sagt till mig själv att även om det inte går att spara så mycket som jag kanske hade velat någon månad, så gör jag bäst i att åtminstone spara litegrann. Bättre än ingenting liksom. 
 
På tal om ekonomi så fick jag tillbaka den där hundringen av hon grannen jag prata om tidigare (utan att jag bad om det). Det gav mig lite mer förtroende för henne men tror dock inte att jag kommer låna ut pengar till henne igen.
Hon ska förresten flytta, men det är inom samma område. Det tycker jag är bra, för jag tycker om henne och vill gärna ha henne nära, men det blir lite jobbigt när hon bor typ 2 meter ifrån. Det är skönt med lite space. 
 
Nu ska jag äta! I'm so hungry!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0