Ägg

Tentan igår gick åt helvete. Jag vet med 100% säkerhet att jag kommer få behöva göra om den. Fan, det blir bara svårare och svårare känns det som :-(
 
Anyways, på tal om något annat. 
 
Jag vet inte om jag är allergisk mot ägg eller inte?! Jag tror att jag är det, men har bara en viss känslighet mot det. Jag testade att äta det idag och det gick utan problem, kliade bara på tungan lite. Men den där gången när jag va i Sthlm hos min väninna på middag för att fira hennes födelsedag så bjöd hon på kladdkada. Jag och åt den och bara efter första tuggan fick jag kväljningar. Hela natten mådde jag illa och hade diarré. Det var så jävla hemskt! Och det vägrade gå bort. Till och med dagen därpå hade jag lite av den där må illa känsla kvar. Jag åt inte ens mycket av den kladdkakan. Detsamma hände när jag åt carbonara en gång som min syrra hade lagat. Det kliade som fan runt munnen och jag ville kräkas. 
 
Det är så synd för jag vill verkligen inte vara allergisk mot ägg. Det är ju nyttigt och väldigt bra för kroppen. Dessutom är det gott. Jag minns att jag kunde äta det tidigare, typ när jag bodde med farsan och Ursula. Och då åt jag stekt ägg på macka väldigt ofta. 
 
Iaf, jag provade ju det idag en gång för alla. Stekt alltså, på macka. Och det gick väldigt bra. Så min teori är att jag får kväljningar och mår illa om ägget inte är välstekt eller välkokt. Ägg i kladdkaka och i carbonara är inte välstekt/välkokt.
 
Jag ska försöka testa med stekt ägg veckan ut, så får vi se. Jag vill att min kropp ska vänja sig vid ägg. 
 
Nu ska jag fixa mig. Ikväll är det bio på schemat!
 
P.s. Syrran fyllde år igår! Hittade en present igår när vi gick runt på stan efter tentan, som jag hoppas hon kommer gilla. Tur det, för jag har så svårt att hitta bra presenter. Men tro hon kommer gilla denna! Har skickat den med posten ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0