Granatäpplejuice och avokado + härligt besked!

Halloj bloggen! 
 
De senaste dagarna har det varit fint väder ute så vi har grillat och varit ute och ätit på uteserveringar. Det har varit supermys! Vi har också varit på långa promenader och upptäckt mer av denna stad. Det var en park som vi gick förbi som påminner lite om Rålis i Sthlm. Härlig vibe, mest unga som sitter på gräsmattan och dricker och har kul. Väldigt soft vibe! Gillar starkt! 
 
Angående hela Solange Knowles händelsen, så blev det som jag trodde! De kom ut med ett offentligt uttalande om händelsen och sa att de hade gått vidare och sagt att både Jay Z och Solange hade förlåtit varandra och lagt bråket bakom sig. Hur sant detta är eller inte, kan man aldrig veta. Men allt det här var helt klart en ytterst intressant händelse och det lär nog ingen glömma bort. 
 
Granatäpplejuice och avokado är så bäst för min hy. Loove it! Nu ska jag hålla mig till detta. Jag åt några vitaminer för håret för typ 1 vecka sedan för att se hur de skulle påverka mitt hår och jag fick positiva resultat från det, däremot blev min hy så jävla dålig! Jag vet inte om jag är allergisk mot nånting i vitaminerna, typ Biotinet, men nånting är det iallafall. Väldigt synd eftersom mitt hår stärktes och växtes av det. Men med hyn däremot, där var jag tillbaka på ruta ett igen. Tråkigt, jag som kämpat så mycket med min hy! Men nu vet jag vad som funkar, vad jag ska göra och undvika, efter att ha experimenterat ett tag med olika produkter och livsmedel. 
 
Åh, jag fick världens bästa besked när jag öppnade ett brev idag! I vintras sökte jag ju ett stipendium, and guess what! Jag blev beviljat stipendiet!! :D Det känns som en enorm lättnad! Även om jag kommer lägga undan och spara mer än hälften, så känns det så jävla bra att bara veta att man kommer att ha pengar, ifall något skulle hända eller krisa. Oftast tar jag lån om något händer, men jag betalar alltid tillbaka lånet, har aldrig fått en påminnelse eller anmärkning, och det har aldrig varit mer än typ 3000 spänn som jag lånat. Men jag hatar att behöva låna egentligen så det är väldigt skönt det här, speciellt eftersom det är rätt mycket pengar vi snackar om. 
 
Nu är det ungefär 1 månad kvar, (kanske lite mindre, vet inte exakt när jag åker än), tills jag åker tillbaka till Sthlm! Lite bittersweet feeling. Jag längtar efter att få träffa mina vänner, mina syskon och mina kusiner, jag längtar efter att få shoppa (det finns butiker här också, men Sthlm har så mycket bättre utbud!), jag längtar efter att inte behöva laga mat nästintill varje dag och kunna dela upp på hushållsarbetet, och jag längtar efter att få ta en paus från skolarbetet. Jag längtar också efter min resa i sommar! Om allt blir som tänkt och förväntat kommer det bli skitkul! Det var 5 år sen vi besökte hemlandet, så det är verkligen på tiden att vi åker tillbaka. Längtar så himla mycket!!! 
 
Samtidigt som det kommer att vara skönt att komma tillbaka så kommer jag att sakna att bo själv, att få bestämma själv vad som ska handlas och ätas, och framförallt kunna sova ut på nätterna utan att bli väckt! Och att kunna sova i en säng och inte i en soffa. Men det allra värsta, det är att behöva bo med Ursula 2 igen.
Fyfan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0