Mitt TV-och data beroende + TV license

Halloj kära blogg!
 
Idag kickade lingonveckan in och fy vad jag hade ont hela dagen idag. Jag vet inte om det är jag som är svag för smärtor eller om det är så att jag får kraftigare värkar än andra, men jag får verkligen sjukt ont. Så ont att jag bara vill stanna hemma och inte ta mig ut. Ipren-tabletterna hjälper i typ 2 timmar, sedan är man tillbaka på ruta ett igen. Och så tar det så lång tid för de att verka. Irri!
Det var meningen att jag skulle på kvällsbio idag med Liselott, men jag var tvungen att tacka nej pga smärtorna. Så jag har typ legat i sängen hela dagen, ätit, duschat, inget mer. Kollat bloggar och dylikt, och fått en enorm lust att resa. Fan, hade jag varit rik hade jag rest som aldrig förr. Älskar att resa!
 
På tal om något helt annat måste jag bara berätta om mitt TV beroende som kanske börja gå lite överstyr. Till exempel så kan jag välja att sitta hemma och kolla på ett TV-program istället för att gå ut och göra något. Jag bara får inte missa programmet!!
Faktum är att det numera finns väldigt bra program på TV, och jag hatar när jag missar de! Jag är helt fast. Några av de programmen som jag bara inte kan missa är Efterlyst, Tunnelbanan, Debatt, Spårlöst (gråter varje gång de får träffa deras biologiska föräldrar), Uppdrag granskning (om det handlar om något intressant vilket det oftast gör) och det nya programmet Reneés rubriker som var riktigt bra denna vecka. Oftast kommer det väldigt bra dokumentärer på Kunskapskanalen också. Är man en samhällsintresserad människa så är man!
 
Självklart kollar jag på "skräptv" ibland också, typ sånna underhållningsprogram, som typ Top Model, Talang, Paradise Hotel, Kardashians, och några  MTV program, men de kan jag dock missa.
Sedan lägger man på mitt beroende för internet. Jag kollar facebook hur många gånger som helst under dagen, detsamma gäller Youtube. Very sad, but true. Men vad ska man annars göra egentligen, jag är fattig-student, jag har tröttnat på att dricka alkohol och supa mig redlös varje helg, och det finns inte mycket att göra här förutom att egentligen festa. Då blir det mycket tid vid datorn och TV-n, mer än vad det var hemma i Sthlm. Tur iallafall att man slipper betala tv-licensen. De är verkligen på oss studenter som fan härborta, knackar dörr, ringer oss, skickar fakturor. De kommer till vårt område kontinuerligt och knackar dörr. De ger aldrig upp. I Sthlm knackade de aldrig på vår dörr och där bodde vi i två år innan jag flyttade därifrån, de har fortfarande aldrig hört av sig till syrran. 
Och när jag pratar med mina vänner som bor i Sthlm så verkar de inte heller förstå varför de är så på här. De är nog striktare i vissa städer mer än i andra. 
Jag betalade första fakturan jag fick hem plus en påminnelseavgift av de, efter det avanmälde jag mig då jag är folkbokförd i Sthlm och min pappa betalar licensen. Phew!!! Det hade varit alldeles för dyrt att betala! Här ska det bannemig sparas pengar! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0