Det här med bostadsrätter

Jag har aldrig förstått mig på det här med att köpa en bostadsrätt. Som barn till invandrarföräldrar får man oftast, (självklart inte alltid, men oftast), inte så mycket information vad gäller bostadsrätter. De flesta invandrarfamiljer skulle jag tro, bor i hyresrätter (självklart inte alla men många). Då tänker vi som barn till våra invandrarföräldrarna att det kanske är onödigt att köpa sig en bostad. Man tänker kanske att, varför ska man göra det? Det är ju så dyrt? osv. Det är synd att vi inte får lära oss sånt här i skolan egentligen. Man förutsätter att det är föräldrarna som ska lära barnen om det här, dock är det inte alla som har föräldrar som kan sånt här, eller som har resurserna för det.
 
Idag fick jag dock en klok lärdom av min syrra som jag verkligen ska ta till mig. Nu förstår jag det här med att köpa en bostadsrätt, att det är en riktigt bra investering, speciellt om man tänker rätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0