Min studentstad vs. Stockholm

Lingonveckan har kickat igång för mig. Fy, hatar den första och andra dagen på den veckan. Så jäkla jobbigt. 
 
Anyways, nu har jag varit här i estocolmo i en vecka. Tiden bara rinner iväg och pengarna likaså *suck*. Jag har hunnit träffa en massa vänner och det har varit så skönt att få se dem, att få komma bort från hemmet, att få skratta och ha kul med såna som betyder mycket för en. 
Det är så jobbigt att bo här. Det enda positiva är att man inte behöver laga mat hela tiden, som man behöver göra när man är själv. Men jag klarar typ inte av att se Ursula 2. Även om hon inte är lika jobbig som förr, så klarar jag inte av att se henne. Vissa människor går bara inte ihop, och hon är verkligen en sådan person som jag aldrig skulle kunna klicka med, oavsett hur mycket jag än försökte. 
 
På tal om något helt annat så fattar jag inte vad som hänt med sommaren?? Jag tycker inte vi haft en ordentlig sommar i år. Bara några enstaka dagar som det varit riktigt varmt.
Men men, vem vet det, kanske blir bättre i juli och augusti.
 
Det har ju varit midsommar och jag firade den inte speciellt. Jag var med en kompis och gick hem till henne och vi bara snackade i timmar om allt. Det är något som jag verkligen älskar. Bara sitta och snacka med någon som man tycker om. I love it, och det ger mig så mycket styrka. Lite som terapi. 
 
Nu under min vistelse i estocolmo så har jag har tänkt väldigt mycket på stockholm vs. min studentstad. Vart känner jag mig som lyckligast? Vad tycker jag mest om? Jag tycker att det är svårt att välja bara sådär. Jag älskar stockholm för att jag har vänner och familj här, det är ju mitt hem. Dessutom älskar jag att i princip allt finns här, jag behöver till exempel inte online shoppa vissa produkter, de finns här. Kommer det artister hit så är det till estocolmo de kommer till främst. Jag känner inte att jag missar ut på något liksom. Det negativa med stockholm, är ju framförallt att bo här med syrran och Ursula, men också så hatar jag stressen och ytligheten. Jag såg den aldrig innan jag flyttade till min studentstad, men nu när jag upplevt en annan värld, så ser jag på stockholm med nya ögon. Det är mycket yta här tyvärr. Ganska lite fokus på det som egentligen är viktigast. Jag blev helt förbryllad när jag möttes av att typ varenda tjej i stan hade injicerat sina läppar med typ restylane eller typ fixat fransförlängning. Något som jag inte ens höjde ögonbrynen över förut när jag bodde här.
Och det är det jag älskar med min studentstad, tjejerna har inte så mycket smink, ingen stress, bussarna kommer lite när de vill, alla är så chill, det är väldigt lite fokus på konsumtion, eller att ha "det senaste", alla är mycket trevligare därborta. Så att välja är ju inte det enklaste. När jag flyttar ifrån min studentstad är jag rätt så säker på att jag kommer sakna allting. Jag har blivit mer jordnära och mer positivt inställd till naturområden och sjöar, samtidigt som jag nog alltid kommer att vara en storstadstjej. Men jag hade inte tvekat på att ha ett sommarställe på landet. Att komma bort och koppla av är något jag tror att alla behöver. 
 
Jag vet inte hur jag kommer att klara av typ 2 sommrar till här hos syrran och Ursula 2. Kanske stannar jag kvar i min studentstad de kommande sommrarna. Vi får se. Tror att det skulle bli billigare på det sättet för mig också. Samtidigt som jag skulle saknar vänner och familj fruktansvärt mycket. Det är riktigt svårt. Aja, vi får se hur jag gör.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0