Utbildningsdag

Idag hade vi utbildningsdag från kl 09-17. Jag var alldeles slut när jag kom hem. Dagen var väldigt intensiv och det var mycket information att ta in. När jag sökte jobbet trodde jag att det skulle vara enklare än så här, det var mycket i annonsen som inte stod med, men detta är rätt tufft. Vissa saker har jag fortfarande riktigt svårt för att komma ihåg. I helgen börjar jag arbeta på riktigt! Scary!
 
En sak som jag dock är ganska arg över är att det stod i annonsen att tjänsten skulle vara på heltid. Det är inte förrän på avtalsskrivningen som vi fick information att det inte gällde heltid utan att det kort och gott handlar om "först till kvarn" och att man helt enkelt måste "slåss" om jobben! Det ligger bara ett begränsat antal pass ute som man måste boka in sig på för att arbeta och oftast blir dessa pass uppbokade på minuten (bokstavligen!!) när passen släpps ut. Jag tycker det är sjukt dåligt att passen inte är fördelade likadant. Vissa får ju inte ens chans att jobba bara för att de inte hann boka in sig prick på minuten liksom. Antar att det är det man får ta om man är student och jobbar för bemanningsföretag. De skiter i hur mycket du får jobba, de vill bara ha personal som kan vara tillgängliga vid behov. De utnyttjar en rejält. Men men, vad ska man göra, behöver man pengar så behöver man. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0