Hypokondriker

Måste börja med att apologise för min dåliga stavning i det föregående inlägget. Var nog lite brådska när jag skrev det. Ibland orkar jag inte heller läsa igenom allt jag skrivit. Men men. 
 
Vi är inne på vecka två här i estocolmo och tiden bara flyger iväg. Idag gick jag iväg på ett jobb som min kompis hade fixat åt mig (har man guldvärda vänner så har man!). Det var bara ett endagsjobb men ändå väldigt bra betalt och bättre än ingenting. Jag var så jäkla utmattad när jag kom hem.
Nu har jag iallafall kommit in i systemet så vi får hoppas att jag får fler sms:a om att jobba några timmar. Jag är så jäkla pank just nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen. 
 
På tal om något helt annat: Jag är konstant trött! Vetefan vad det är med mig. Är det vitaminbrist? Järnbrist? Jag snackade med min vän om det idag, hon har samma problem och tydligen så uppsökte hon läkare och de kom fram till att hon har en väldigt hög järnbrist. Det fick mig att undra om inte jag också har det?! Jag är verkligen dålig på det här med att uppsöka läkare. Jag vet inte, jag tror att jag har någon undermedveten rädsla för att en läkare ska säga att jag har någon allvarlig sjukdom, typ cancer. Eftersom min mamma hade det så är risken ganska stor att jag också kan utveckla det. Jag har blivit en sådan hypokondriker på senaste tid. Extremt rädd för att utveckla någon sjukdom. Och jag tvivlar till och med på läkare ibland och vad de skriver ut.
Men men, jag har lovat mig själv att ta tag i ett läkarbesök. Det är nog bäst så. Vet bara inte vad jag ska säga?! Typ "Ehm hej, jag vill bara kolla så att allt är okej med mig och så att jag inte lider av en allvarlig sjukdom?" Så kan man inte direkt säga. Men det borde ju gå att göra någon typ av hälsokontroll? Frågan är dock bara om jag ska vänta med att göra det tills jag börjar studera igen, för där kan jag få sjukvård utan att betala. Vi får se vad jag gör. 
 
 
Nu är det ungefär 1 månad kvar innan jag reser bort! Den här resan är något som jag och många i min familj sett framemot länge nu. Vi har planerat och sparat pengar i ett år! Det vankas bröllop och I cant wait!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0