Gott Nytt år y'all! 2014!

Det är 2014 och nu är jag hemma igen efter en lång men stressig vecka i Sthlm. Det var superkul att träffa alla igen. Har saknat mina vänner så! Och vi har även bestämt att de ska komma. Så mer sthlmbesök blir det härborta!
Det var intressant att komma tillbaka, jag fick se på Sthlm med nya ögon. Både positivt och negativt. Men Sthlm kommer alltid att vara Sthlm, även om staden har sina negativa sidor.
Dock var det otroligt jobbigt att bo med Ursula 2 och syrran. Det var verkligen skitjobbigt och jag har tänkt väldigt mycket nu när jag kommit tillbax på hur det kommer bli i sommar. Jag vill verkligen stanna här, vill inte åka tillbaka dit och bo där. Men förr eller senare måste jag ju göra det då jag och syrran ska resa tillsammans! På tal om det så ser jag verkligen framemot det där nu. Vi har så många planer inför den resan. Brölloppet kommer bli så nice! På stranden och på ett skitfint hotell! Och sedan ska det även bli examensfest! Hur nice? Att jag även har fått äran att vara brudtärna gör det hela ännu roligare och spännande. Det går nästan inte en enda dag utan att jag tänker på den resan. Drömmer mig bort till värmen (i denna fruktansvärda kyla här i sverige), släktingarna, MATEN (!!), glädjen, miljön, att ta det lugnt och bara njuta. Fy så kul!
 
Jag åkte till Sthlm på julafton och vi firade dagen efter på juldagen. Syrran kom ej eftersom hon var bortrest med Ursula 2. Men vi blev ändå ett stort gäng. Jag älskar sådana get togethers som vi har. Ibland kan det bara vara så jävla nice att softa och umgås med familj och släkt. Maten ska vi inte ens prata om, otrolig, som alltid!
Nyåret blev mindre lyckat men det hade jag ju på känn. Har nog aldrig haft ett riktigt lyckat nyår. Kanske en som jag minns lite vagt, var typ 18 år då jag minns att den natten slutade väldigt bra. Annars har det inte varit något utöver det vanliga, inget extraordinary liksom. 
 
Nu är man tillbaka och igång igen med plugg och rutiner. Har ett arbete som jag skriver på med två andra tjejer. Väldigt jobbigt och tråkigt, främst för att det handlar om ett ämne som inte direkt faller mig i smaken. Men om ca en vecka ska det vara inne, då kan jag pusta ut! Sen börjar kursen jag väntat på länge nu! Yippiie :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0