Nyårsafton

Idag är det nyårsafton!
 
Ser helt ärligt inte framemot den men jag ska försöka mitt bästa att ändå njuta av kvällen. Syrran och Ursula 2 bråkade idag igen.. Suck. Det blir så tröttsamt och höra de!
När ska syrran inse att Ursula 2 inte är något att ha? Ursula 2 blir sur för minsta lilla och ska alltid starta drama! Så irriterande. Jag klarar inte ens av att titta på henne. *suck*. Och just att hon gör syrran ledsen (på nyårsafton dessutom) gör mig ännu argare. Min syrra mår skit just nu, hon är inte på sitt rum och snackar inte med någon och är ledsen. Tänk att vi igår var på ett köpcentrum och shoppade och hon var skitglad, sen så bara vände allting när vi kom tillbaka. 
 
Aja.... 
 
Det är ju som sagt nyårsafton och tänkte jag skulle göra en liten kort resumé.
 
1. Min moster gifte sig utomlands!! Även om det var en aningen stressig dag och vi vart helt utmattade när allting var slut, så var dagen fantastiskt och full av kärlek <3 
 
2. Min moster miste en av hennes bästa vänner. Hennes död har tagit så hårt på mig. Det gör ont i hjärtat varje gång jag tänker på det som hände. Vila i frid fina M <3
 
3. Höstterminen var jobbig, troligtvis den jobbigaste terminen pluggmässigt. 
 
4. Jag började lite smått tröttna på de vänner jag har i min studentstad, och fick god kontakt med en av mina grannar och även en annan tjej som köpte en kursbok av mig. 
 
5. Jag började ta tag i att äta hälsosamt på riktigt! Jag uteslöt kött nästan helt och hållet och åt mycket mer frukt och grönt. Började även med att dricka smoothies nästintill dagligen.
 
6. Jag och två vänner övernattade på ett fantastiskt spa hotell i stockholm. Jag kände mig så fräsch och utvilad när jag kom hem!
 
7. Jag var med och organiserade nollningsaktiviteter (och även aktiviteter under terminen) för utbytesstudenterna som skulle börja på vårt universitet. Det var en rolig upplevelse och jag ångrar inte att jag var med, men tror inte jag skulle göra om det då det kräver mycket tid och engagemang. 
 
8. Jag sommarjobbade deltid på ett trafikföretag!
 
9. Ursula bad om ursäkt för det hon gjort och vi bestämde oss för att komma överens för barnens skull och glömma allt gammalt groll!
 
10. Både jag och syrran har fick se en finare sida av farsan. Han har definitvt blivit en bättre människa. 
 
11. Det var val! Och Sossarna vann, yay! SD fick tyvärr 13% och deras makt ställde till det för regeringen då de ville fälla varenda budget som inte handlade om att minska invandringen. Nu har de övriga partierna tillsammans med S kommit fram till en överenskommelse som begränsar SD makt. Tack Stefan Löfven!
 
12. Det var tyvärr en annan familjebekant till oss som dog. Otroligt tråkigt, hade svårt med studierna pga detta. 
 
Det var väl allt jag hade att säga om detta år. Tycker generellt att detta år var ganska jobbigt, om man bortser från resan då. Folk som dog, ingen snygg kille/kärlek eller romans, och en massa stress. 
 
Låt oss hoppas på ett bättre kommande år, år 2015!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0