Hemma i Stockholm

Nu är jag hemma i sthlm igen. Har varit här i ungefär 5 dagar nu. I torsdas firade vi jul hos moster min, som vi alltid brukar göra, har blivit lite av en tradition. Måste säga att denna jul var väldigt lyckad. Allting kändes bara så perfekt. Alla var med, maten var out of this world amazing, och stämningen var på topp. Till min och syrrans stora förvåning avstod även pappsen ifrån att dricka alkohol. Det är någonting jag aldrig tidigare sett. Det var så skönt att se att han inte drack, först med tanke på att han var den som skulle köra hem, med småsyskonen i bilen dessutom, och vi slapp även se honom i ett berusat tillstånd. Vi var där ungefär från halv 4 fram tills halv ett på natten. Vi tittade på bröllopsvideon och gud den var så fin! Bättre än vad jag trodde! 
Tiden gick bara så fort. Vi vsar så mätta när vi kom hem, alltså jag åt så mycket! Jag tänkte att det skulle dröja lång tid innan jag fick äta så god mat igen, så jag utnyttjade situationen och åt som en gris! I år gjorde vi som så att vi bara köpte julklapp till en person. Det var en ganska bra idé då vi är så många, och jag är pank! Innan denna dag, så åt jag, syrran, pappsen, småsyskonen, Ursula och Ursulas vän middag och på restaurang. Det var första gången som vi alla umgicks. Ibland vart det lite stelt och så, men det var det ändå värt tycker jag. På något sätt så känns det bra att vi, för barnens skull, har gått vidare från allt gammalt groll och det känns skönt att Ursula har bett om ursäkt. Småsyskonen pratar alltid om deras mamma och pratar också alltid om oss till deras mamma. Känns skönt att vi alla kan umgås nu, även om det blir lite stelt. 
 
Om bara några få dagar är det också nyårsaftob. Ingenting jag ser framemot dock om jag ska vara ärlig. Det är sällan som nyårsafton faktiskt blir bra. Är bjuden på middag men problemet är att jag inte riktgt känner människorna som ska dit förutom en tjej som jag är vän med. Grejen är den att människorna känns inte riktigt som den typen av folk jag brukar hänga med. Och vi är typ 6 personer totalt, så jag vet inte. Hade varit roligare med fler pers. Jag är rädd att jag kommer att bli uttråkad. Men men, anything is better than being at home I guess.
Jag kan tänka mig att det kanske kan bli kul om vi går ut och dansar, för det är aldrig tråkigt! Men det är några i gruppen som inte är så pepp på det, så vi får se vad som händer. 
 
 
På tal om något helt annat så har jag typ tröttnat på att bo här. Asså jag klarar inte av Ursula 2 och det känns som att hennes negativa energi färgar av sig på syrran. Och då blir det dålig stämning mellan mig och syrran, tack vare henne. Iförrigår så börja hon bråka med syrran om någonting, hörde inte ordentligt, men det var någonting som Ursula 2 hade sagt till syrran som hade sårat henne. Sen bröjade de tjaffsa om annat, och hon började gnälla om att hon är trött på att huset ser ostädat ut osv. Man ba, ja men gör någonting åt det då!? Både hon och syrran jobbar, de borde komma på någon överenskommelse över städning liksom. Hon ligger ju i sängen 24/7 och gör ingenting åt det. Sen började hon säga en massa saker som gav syrran skuldkänslor, typ "jag är en förlorare, du hatar mig" bla bla bla. Allt för att syrran ska tycka synd om henne. 
Asså klarar inte av henne. Varje gång jag är trevlig och försöker ge henne en chans så gör hon något för att sabba det hela. Hon är skitbra på att manipulera, men mig lurar hon inte! Sen att hon dricker och röker gör ju saker inte bättre heller. 
Som sagt, jag har många gånger provat att vara vänlig mot henne osv, men det funkar helt enkelt inte. Sen när jag ser hur hon behandlar syrran gör det mig ännu mer arg. Syrran förtjänar så mycket bättre. Det konstiga är också att syrran aldrig ifrågasätter varför jag inte tycker om henne. Hon har aldrig frågat varför! Det enda hon gör är att bli sur på mig, men hon vill aldrig prata om det. När de är tillsammans tycker jag mig heller inte se på något sätt att syrran är lycklig. Hon är min syrra, jag vet när hon mår bra. 
 
På grund av allt detta så tror jag att jag kommer att åka hem tidigare än planerat. Det är verkligen sjukt jobbigt att bo här. Jag tittar på gamla bilder från när jag bodde här och jag ser bara inte alls frisk ut jämfört med nu.
Det är psykisk terror att bo här och vet inte hur jag ska klara av ytterligare att bo här över sommaren och även de månaderna efter examen. Det jobbiga är också att jag inte har ett eget rum utan jag sover ju i vardagsrummet vilket gör saker och ting ännu jobbigare. Väggarna är lyhörda som fan, det finns ingen som helst privacy. 
Jag tror att jag skulle må bäst av att bo i Sthlm men då helt klart själv.
Jag vill inte behöva åka tillbaka till min studentstad tidigare, har en del vänner som jag vill hinna umgås med och vill spendera tid med småsyskonen. Men jag mår allvarligt talat inte bra här. Det enda positiva som jag kan se med att bo här, det är att man inte behöver laga mat och diska varje dag. Det är verkligen det enda positiva. Jag och syrran, som tidigare nämnts i bloggen, har bättre relation när jag inte bor här. 
 
Så skönt att få skriva ner detta. 
 
Nu ska jag titta på lite mer youtube klipp sen sova. Imorgon blir det troligtvis midda eller fika med två vänner. Lite osäkert fortfarande, det är inte spikat än, men vi får se. Ska bli skönt att komma ut lite (trots att det är SVINKALLT ute bokstavligen) har varit hemma 2 dagar i rad nu. Fick min mens idag så pallade inte gå ut, speciellt i denna kyla. 
 
Anyways, so long lovely blog!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0