Problemhy

Jag vet att jag hela tiden snackar om min hy, att jag gång på gång hittar nya saker som funkar. Det är inte lätt när man har problemhy asså! Eksem är troligtvis något jag kommer leva med livet ut, såvitt inte en forskare kommer på något botemedel i framtiden. Dock finns det ju alltid saker man kan göra för att minska på problemen.
Nu när jag testat i princip allting (och då menar jag verkligen allting) så känner jag att, det min extremt torra hy mår bäst av är en kombination av den krämen jag använde mig av när jag bodde med Ursula och farsan och en bra kost (dvs. främst mycket grönsaker). Det tillsammans bidrar till en fuktighet i min hy, det kliar mindre, blir mindre irriterat och så får jag ett sådant fint lyster. Det som är så bra med den krämen är att den smälter in i huden utan att lämna den torr.
 
Och det här med kosten! Minns ni att jag sa att jag skulle köpa en blender/mixer för att göra smoothies? Behövdes inte, fick en av syrran som födelsedagspresent :-) Hon skickade med den på post! Är så glad, har redan hunnit göra en smoothie och det blev så gott! Så nu kan jag verkligen satsa på att leva sunt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0