Påskledigt!

Nu har vi äntligen långhelg. Det är påskledigt och jag har ingen föreläsning på måndag. Så jag ska verkligen ta vara på "ledigheten". Det har verkligen varit väldigt intensivt de senaste dagarna, rent pluggmässigt, men nu kan jag slappna av, chilla och ta en bensträckare liksom.
 
Jag har sagt till Liselott att jag åker tillbaka till Sthlm under påsken. Faktum är dock att jag inte gör det, jag kommer att stanna här, i denna underbara studentstad. Det är dock hemskt att man egentligen måste behöva ljuga och dra en vit lögn för att man inte pallar ses, men what to do?! Denna tjej vill ses nästintill varje dag. De som känner mig vet att jag är en person som behöver space. När jag bodde i Sthlm träffade jag inte ens mina BÄSTA vänner så ofta. Och ändå var det inga hard feelings, vi förstår varandra. Men hon vill ses nästan varannan dag och så vill hon att vi är med varandra länge i flera timmar. Som sagt så älskar jag mitt space, och kan ibland tycka att det är skönt att bara vara hemma, ensam och inte göra någonting. Hon är tvärtom. Hon brukar ofta säga att hon hatar att vara ensam. När jag sa att jag skulle åka tillbaka till Sthlm under påsken sa hon typ: "Oj, då får jag klara mig utan er de här dagarna." (Notera att hon var helt seriös här och menade det verkligen, det låg ingen ironi i det hon sa). Hon sa det på ett sätt som att det var världens problem.
Shit alltså vi människor är verkligen olika. 
 
På tal om något helt annat, så fick jag igår den goda nyheten att jag kommer få vara en av ledarna till den internationella nollningsgruppen i höst! Blev så himla glad av nyheten! De hade räknat med avhopp så det var ganska givet att jag skulle få vara med! :-) Och sedan, on top of that, fick jag reda på att jag klarade senaste tentan! Det var en enorm lättnad!! Jag blev så glad när jag såg att det stod G. Jag trodde verkligen inte att jag skulle klara det!!
Tänk att jag klarat alla tentor hittils, inte fått ett endaste underkänt sen jag började i septermber 2013! Fan vad jag är duktig!
 
Sidenote: När jag var i coop idag och skulle hämta ut ett paket, var det en man i butiken som var berusad. Han påminde mig väldigt mycket om min pappa och han liknade honom lite grann också. Pappa var precis så, gick och handlade och köpte saker när han var stupfull, sådär så att han knappt kunde gå och inte hade någon balans. Det gjorde ont att se den här mannen. Just för att jag tänkte att han säkerligen också är en pappa och att hans barn (och fru), kanske går igenom samma sak som jag många gånger fick gå igenom. Det gör väldigt ont i mig. Det var en fruktansvärt jobbig period i mitt liv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0