Påskafton

Idag är det påskafton och min dag har spenderats som vilken annan dag som helst, d.v.s. städat, diskat, lagat mat och pluggat. Inga konstigheter. Det har varit skönt att bara vara hemma men ack så sugen man blir när man ser bilder på påskmiddagar på instagram och facebook. Ingenting knäcker våra påskmiddagar som vi har i sthlm. Det blir alltid en hit, både rent gemenskapsmässigt och matmässigt. I år blev det dock inget påskfirande, varför vet jag inte, vi brukar ha det som tradition. Men på något sätt är det väl lika bra, jag är pank just nu och skulle inte ha råd att åka till sthlm. Sista veckan innan CSN-"lön" är fattighetsvecka! Det vet alla studenter! Dessutom är syrran på kryssning med Ursula 2. Suck. 
 
Jag har blivit så insnöad på att köpa en såndär blender som mixar smoothies. Jag tror att det är ett enklare, snabbare och godare sätt för mig att få i mig vitaminer. Det är till exempel inte varje dag som jag orkar stå och slänga ihop en sallad liksom. Jag har tänkt på det tidigare och hade egentligen tänkt köpa en förlängesen. Men då tänkte jag att det är dyrt (för mig som student), och att det är bättre att köpa en riktigt bra när jag väl har jobb osv. Givetvis finns det billiga men de har jag hört inte alls är lika bra. Därför ville jag satsa på en som är lite dyrare men bättre. Och så tänkte jag att jag bara kunde köpa smoothies lite då och då på skolan så länge. Men nu känner jag precis tvärtom. Jag vill inte vara beroende av smoothiesarna på skolan, jag vill kunna dricka en smoothie när jag själv vill och är sugen på det (som nu). Dessutom så är det nog billigare att göra hemma, än att köpa från skolan. 
Jag får helt enkelt köra på en billig blender/mixer för typ 200 spänn, den lär ju hålla åtminstonde i ett år. Det blir mitt nästa köp när pengarna kommer. Shit vad det ska mixas nyttigheter, cant wait!!
 
På tal om något helt annat snackade jag igår på facebook-chatten med en vän. Shit vad jag saknar henne på något sätt. Hon tar ut det galna i mig hehe. Hon hade hursomhelst lite relationsproblem med hennes kille och frågade mig om råd. Jag är ju då inte den bästa på förhållanden, då jag själv knappt har haft ett, men det är viktigt att finnas där ändå. Jag kan bara föreställa mig hur mycket vi kommer snacka när vi väl ses, vi har inte setts på månader. 
 
Tänk att vi om typ två veckor redan är inne i maj månad! Shit! På något sätt vill jag inte tillbaka till Sthlm. Bara tanken att behöva bo med Ursula 2 och syrran igen dödar mig. Det var hemskt jobbigt. Men måste man så måste man ju. Vad ska man göra liksom. Min plan är dock att inte åka tillbaka förrän jag kirrat ett jobb. På det viset håller jag mig sysselsatt och blir förhoppningsvis inte lika deppig av att vistas i deras hem. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0