Ledare till nollning 2014?

Minns ni att jag skrev tidigare här i bloggen att jag till hösten ska bli mer social? (Jag är ju redan social men jag känner bara att jag inte riktigt klickat med någon ordentligt här).
Men idag har jag redan tagit ett steg för att det ska ske ändringar till hösten. Idag pratade jag med en tjej som ska vara en av ledarna under nollningarna till alla internationella studenter som kommer till hösten. En sak som jag verkligen älskar med mitt universitet, det är att de gör så mycket för studenterna här! Det finns så mycket hjälp, det anordnas så mycket aktiviteter, det finns så mycket roliga saker för oss studenter att göra! I Sthlm finns inget sånt! Men iallafall, denna tjej inspirerade mig verkligen och jag tyckte det lät roligt det hon berättade. 
Nollningarna här äger rum i nästan en hel månad och det är inte bara på universitet de hålls utan utanför universitet också. Jag är ju en sådan som älskar att träffa människor i från andra länder, jag älskar att prata engelska och jag älskar att lära mig om kulturer som ser annorlunda ut från mitt egna. Tänk att få umgås med nya internationella studenter och samtidigt lära känna svenska studenter som har intresse för samma grej? Jackpott ju! Är så himla glad!
Så därför har jag nu anmält mig som en av ledarna till de internationella studenterna inför nollningen hösten 2014. Det enda tråkiga är att jag anmälde mig för sent. Därför står jag som reserv just nu. Så om inte någon hoppar av så kommer jag inte få en plats. :-( Håller verkligen tummarna. Har märkt att nollningarna här är väldigt viktiga. Det hjälper en att få en bra start när det gäller det sociala. För det kan vara väldigt svårt att knyta kontakt bara genom att gå på föreläsningar. 
Nu när jag bott här i ett par månader och kommit in i hur saker och ting i staden funkar, fixat lägenheten och insett hur jag ska planera min tid och min ekonomi så känner jag mig redo att knyta kontakter och bli mer social! Det var så svårt under höstens nollning när jag kom hit, och det inte fanns en enda grej i lägenheten, ingen mat, inga möbler, inga bestick ingenting, att sedan gå på nollningsaktiviter. Jag kände att det var viktigare att ta tag i lägenheten. Jag kunde inte riktigt slappna av när jag inte hade stadgat mig ordentligt. Vissa kan ju det men sån är inte jag. Jag är kontrollfreak och perfektionist, tyvärr. 
Men det blir nya tag när det kommer till att vara social nästa termin.
 
Måste bara berätta om Lisa också som jag har berättat om tidigare här i bloggen, hon som oftast inte vill hänga utanför skolan med mig och Liselott. Jag berättade för henne och Liselott att jag hade anmält mig som ledare inför höstens nollning och att hon och Liselott också borde göra det. Vet ni vad hon säger då?? Att hon faktiskt redan har anmält sig!!! Skitdålig stil tycker jag. Utan att berätta eller någonting. Sen sa hon "Oj, har jag inte berättat det?". Som att hon "trodde" att hon hade berättat för oss- yeah right! Så dum är jag inte!
Så går jag in i gruppen på facebook som är till för alla nollningsledare och Lisa och hennes vänner (som Lisa umgås med utanför skolan) är medlemmar. Backstabbing eller vadå?!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0