Bebisar & Barn

Asså jag älskar verkligen bebisar. Jag kan sitta och kolla på de i evigheter utan att tröttna. De är så söta att man bara vill äta upp de! Satt och tänkte på det idag hur jag kan sitta och kolla på olika mammors berättelser om sina bebisar på Youtube utan att tröttna. Tycker det är så intressant när de uppdaterar om hur det har gått och hur de utvecklats sedan födseln. Sen ÄLSKAR jag mamma-bloggar, följer några gravida redan nu och några som redan har fått sina bebisar. Speciellt mammor som är unga, älskar jag att följa. Tycker det är strongt med unga mammor som verkligen tar hand om sina barn på ett bra sätt. Man behöver inte vara en dålig förälder för att man är ung, det finns det otaliga exempel på.
 
Jag vill dock understryka att jag inte vill ha barn nu, även om jag hade haft kille nu hade jag velat vänta i några år till. Kanske tills jag har tagit examen och fått fast jobb osv. Men jag längtar faktiskt till det stadiet i mitt liv där det är dags för mig att ta hand om och uppfostra ett barn. Den kärleken som man får för sitt barn tror jag är obeskrivlig och jag längtar till att få känna den. Barn är så roliga också och så kommer de på så roliga saker. De är så oskyldiga och lever i sin egna lilla bubbla, vilket jag kan tycka är ytterst kul och gulligt. 
Ja jag längtar verkligen till den perioden. Dock är jag livrädd för att föda, har hört en massa förlovningshistorier som skrämt skiten ur mig och jag pallar inte med alla komplikationer som kan tillkomma. Allt det jobbiga under graviditeten kan jag fan ta, men att föda, den där smärtan och om någonting går snett, nej usch, vettskrämd är jag inför det! 
 
Anyways bloggish, nu ska jag sova. Nästan halv 3 och jag ska upp halv åtta. I'm crazy, I know! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0