Ny vän + Pluggångest

Hej där bloggen!
 
Tänkte ta och blogga lite ikväll. 
 
Igår var jag, och tjejen i min klass som jag kommer så bra överens med, på ett ställe och storhandlade. Jag behövde köpa en dammsugare och ett strykjärn, och även lite mat. Det som är så bra är att den här tjejen har bil! Det underlättar en hel del i en stad där bussarna inte kommer enligt tidtabellen. Det underlättade även med att bära allt, då vi köpte en hel del och det tillslut blev tungt. Efter att vi hade hunnit med en runda på Media Markt, Elgiganten, IKEA och lite klädaffärer i gallerian, åkte vi först hem till mig för att lämna det jag hade köpt, och sedan gick vi vidare hem till henne och lagade mat. Det var supermysigt och gott! Det blev långa konversationer den kvällen kan jag lova. Vi hamnade i världens deep talk! Jag berättade om min mor och hon berättade om hennes familj och hennes liv. 
Det jag lärde mig den kvällen, det är att det finns så mycket som vi människor inte vet om andra, och att många går runt och bär på sådant som man kanske aldrig skulle ana själv.
 
Samma kväll fick jag förresten höra en väldigt tråkig nyhet angående min vänninas pappa hemma i Stockholm. Blev lite ställd faktiskt av det jag fick läsa. Men jag har hopp om att saker och ting kommer gå bra. 
 
Återigen till den nyfunne vännen. Det kändes väldigt bekvämt att prata med henne. Jag brukar ju exempelvis inte ta upp det här med min mamma dött till vem som helst, och speciellt inte så fort in på att lära känna en ny person. Men hon är en sådan person som man egentligen kan berätta vad som helst till, utan att egentligen skämmas eller må dåligt. Sådana personer är guldvärda. 
 
Jag har insett att hon är supertrevlig som person, otroligt smart och generös. Det enda tråkiga med henne är ju det här med att hon kanske inte är den typen som går ut och dansar. Det är något jag verkligen vill göra här! Speciellt nu på sistone har jag fått det suget! Det kanske är Stockholmaren i mig som vill ut och dansa, som säger till mig att det var längesen och att det nu är dags!
Jag hoppas verkligen jag får lär känna fler snart som har ett dansintresse som mig. 
 
Det har ju varit en massa nollningsfester de senaste dagarna. Det är fester nästintill varje dag här. Jag har ju bara gått på en men jag vet inte, det är mycket jag inte trivs med, musiken, människorna i den gruppen som man hamnat med, väldigt mycket alkohol inblandat etc. Jag känner dock ingen press på att vara med på nollningarna, jag har ju ändå testat på det, jag vill helst bara fokusera på att lära känna min klass just nu. 
 
 
På tal om ingenting måste jag bara skriva om mina misslyckade försök till att plugga dessa dagar! Jag fattar inte vad det är för fel på mig?! Varför kan jag bara inte ta upp boken och börja läsa?! Varje gång jag tänker på plugg kommer jag på någon ursäkt till att inte plugga. Jag tror nog det har att göra med att det vi läser nu, inte är sådär jätteintressant. Då tappar man lusten. Men ikväll ska jag försöka läsa litegrann iallafall. Jag har ju trotsallt tenta om ca 3 veckor. 
 
Det var väl allt för mig. Ska försöka plugga nu. Wish me luck!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0