Vålmående, rawfood, hyn + syrran fyller år!!

Det är hemtentaperiod och jag har suttit sen i måndags och skrivit febrilt på min hemtenta. Asså denna delkurs måste vara den tråkigaste, iallafall vissa moment i den. I början kom jag igång ganska bra och allting bara flöt på, men idag gick det väldigt segt. Det blir fortsättning imorgon bitti i skolan.
Jag ser verkligen framemot nästa termin, eller nästa år kanske man ska säga?! Det är ju drygt 2 månader kvar till nyår! Detta måste varit det snabbaste året någonsin, no joke. Förra nyårsafton kändes som den ägt rum för någon månad sen typ. Helt sjukt. JAg ser framemot att börja på huvudområdet i mitt program som verkar mer intressant, att börja i en ny kurs och skaffa fler vänner och komma in i mitt nya liv bättre. Det känns som att tiden som varit hittils bara har varit en försmak till det som komma skall. Att saker och ting inte riktigt har börjat än... 
 
Jag har varit på spökvandring under Halloween och det var faktiskt roligare än vad jag trodde det skulle bli. Lärde känna en till person också och det kändes nice. Hon bjöd mig även på hennes födelsedagsfest som jag funderar att gå på. Kan ju vara bra att lära känna fler! Har varit rätt osocial, men jag ska bli bättre på det, I promise!
 
Måste bara tala om hur bra min kropp mår av att vara här i den här staden. Det finns ett lugn här som inte finns i Stockholm. Jag känner mig mindre stressad. Visst har jag skolångest då och då, men jag mår i jämförelse med hur jag hade det i Stockholm, mycket bättre här!
 
Det är så varmt och skönt i min lägenhet också jag verkligen älskar det!!! Detta hade vi seriösa problem med i Stockholm, det var alltid så fruktansvärt kallt i lägenheten på höstrarma och vintrarna. Jag hatade det! Även när vi satt med filtar kunde vi frysa! 
 
Vad jag också gillar med att vara här är att jag har fått in lite mer fasta rutiner i vardagen. Även om jag inte har skola varje dag så finns det alltid något som måste göras (diskas, tvättas, handla mat, städa, träffa klasskompisar). Alltid något på schemat vilket gör att jag rör på mig mycket mer, (i synnerhet i en stad där man får gå mycket om man inte har cykel eller bil). Vi alla vet att vi mår bra av motion så det är verkligen något som jag tror bidragit till att jag mår bättre här. 
 
Min hy har även blivit hundra gånger finare härborta. Det är otroligt! Som ett mirakel. Jag har ju alltid haft problem med min hy men här tror jag att jag enklare kan få bukt på problemen. Jag har börjat äta bättre också, massa grönsaker och mer raw food, inte mat som innehåller en massa medel och ämnen, vilket jag tror också har bidragit väldigt mycket. Har gjort en hel del research om detta med mat, och det ska tydligen vara riktigt bra för personer med eksem att köra på en eller två månader, med endast rawfood och nyttig mat. Först hamnade jag i en liten setback (vilket är vanligt, då kroppen inte är van vid att man helt plötsligt äter bra, och alla bakterier man har i kroppen sätter sig på huden) och mitt eksem förvärrades. Det var hemskt! Det var jättestramt i huden, kliade som fan till och med så att det kom var, och blödde. Jag mådde så dåligt att jag bara kände, fuck denna rawfood metod. Men jag hade läst om att det var vanligt att det kunde bli så för de som har eksem, och att det var ett gott tecken, och att jag skulle hålla ut, så det gjorde jag! Och titta på min hy nu! Det här har verkligen inspirerat mig till att i fortsättning äta bättre och inkludera mer grönsaker och frukter i min diet. Jag har alltid velat äta bättre men det har varit svårt när man bodde hos syrran eftersom det var hon som skulle bestämma vad vi skulle köpa för mat och äta. Jag hade inte den bästa ekonomin heller att själv finansiera för detta. Dessutom hade jag ingen aning om rawfood-metoden förrän jag researcha om den. Det räcker liksom inte med att äta grönsaker utan det ska vara raw, dvs i sin råaste form, ekologiskt och utan några som helst konserveringsmedel. 
Jag lovar att inte en endaste hudkräm hade kunnat göra det rawfood metoden har gjort för min hy. Ett plus är att det också bidragit till friskare hår, som jag också har haft problem med. Men nu växer håret så att det knakar ;) Jag har fortfarande lite problemområden (både i hyn och i håret) lite här och var, men det är ju sådant som tar tid att återställa. Det fixar sig inte över en natt liksom. Jag ger mitt hår 3 år, förhoppningsvis har jag nått min hårlängd då :)
 
För att prata om något helt annat så fyller syrran år idag! 27, det är sinnessjukt. För mig känns hon som typ 21. Det skrämmer mig lite att tiden går så fort och att vi blir vuxna. Forever young, I want to be forever young! Nejmen skämt åsido. Syrran kommer hit på fredag, det ska bli så kul! Ser riktigt framemot det. Då är hemtentan inskickad och klar också. I veckan gäller det därför att försöka tänka fram en schysst present åt syrran, städa, tvätta och göra klart hemtentan förstås. 
 
Nu ska jag sova, upp tidigt imorn! So long lovely blog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0