Konstig vän + Roliga händelser nästa år!!

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Sanningen är att jag inte har mycket tid att sitta och blogga. Tiden rinner bara iväg härborta och jag önskar verkligen att det fanns mer timmar på dygnet. 
 
 
För att uppdatera lite kan jag berätta att jag i helgen hade en vän på besök här från Sthlm. Den här vännen ville jag egentligen inte att hon skulle komma, och definitivt inte den första som skulle komma hit av alla mina vänner.  Hon hade tjatat på mig i veckor att få komma hit så jag var tillslut tvungen att bjuda hit henne. Det blir tyvärr så när man är en person som har svårt för att säga nej. 
 
Iallafall, helgen med henne blev väldigt jobbig tycker jag generellt sätt. Det enda lyckliga tiden var när vi gick ut och dansade. Blir verkligen euforisk när det kommer till dans och bra musik. Och sen är hon bra på att dansa också vilket gjorde kvällen ännu bättre.
Men sedan när man skulle umgås på dagarna kändes allting bara så ansträngt typ. Det känns som att vi är på olika nivåer. Inte för att skryta men jag känner mig mer mogen än henne. Hon är väldigt barnslig och när man hänger med henne så känns det som att man går på högstadiet igen. Allt hon gör är att snacka skit om andra, framhäva sig själv som bäst och smartast och så har hon en attityd mot andra som jag inte gillar. Hon är en sådan person som tycker att människor är falska om de är trevliga. Säger man fel saker till henne så brusar hon upp. Hon berättade att hon är en sån som inte gillar att umgås med tjejer eftersom hon tycker att tjejer är "för dramatiska". Det roliga är att hon själv är en sådan tjej som hon själv beskriver. 
 
Jag tyckte det var rätt intressant för det kändes som att hon oftast ville visa upp och skryta om hur mycket vänner hon hade och hur omtyckt hon är bland killar. Frågan är hur de här killarna verkligen ser på henne. Hon sa själv att hon är väldigt flirtig runt killar och vi vet ju alla hur killar dras som bin till sånt, men det är bara yta och inget djup. Det roliga är att hon inte har en endaste bästa vän heller. Jag var tvungen att fråga henne vilka som står henne närmast och då sa hon att hon inte har nära tjejkompisar. När det kommer till nära killkompisar så nämnde hon 1 kille som bor i Sydamerika. Hur tillförlitligt det är kan man ju undra.
Hon har många vänner, men ingen som står henne nära thats for sure. Efter den här helgen så kan jag förstå varför. Jag har därför också bestämt mig för att ta det lugnt lite med att skriva till henne och så, jag vill inte ha negativa människor i mitt liv, man ska omringa sig runt sånna som får en att må bra. 
 
Nu låter det säkert som att jag snackar skit om henne, men jag behöver verkligen få ner det här. Det är sånt som har pågått i mitt huvud sedan hon åkte, och jag måste få utlopp för det någonstans. 
 
Iallafall, på tal om något helt annat så sitter jag och drömmer mig bort om nästa år. Helt sjukt hur fort det här året har gått. 
 
Jo, i sommar ska jag vara brudtärna på min mosters bröllop! Oh, I cant wait! Jag som aldrig varit på bröllop i mitt liv förut! Jag tror verkligen det kommer bli skitkul och jag ser verkligen framemot det. Det kommer äga rum på en strand och själva festen, i ett jättefint hotell. Tills dess ska jag jobba på min hy och min vikt! Ska man ha klänning blir det mycket hud, så nu jävlar blir det mycket mat, men framförallt bra mat!
 
Sedan i mars åker jag förmodligen till Spanien! Över en helg :-) fattig student som jag är! Pengarna bara rinner som vatten, men jag ska göra mitt bästa för att spara. 
 
Sedan börjar jag ju en ny kurs och får en ny klass, cant wait!
 
Aja, nu är det plugg på g! Vi hörs kära blogg! So long :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0