Dricka vatten

Jag läste en artikel om vatten för några dagar sedan som min syster skickat till mig. Artikeln handlade om hur viktigt det är att dricka vatten, varför det är bra, osv. Den innehöll också ett experiment. En kvinna skulle under en månad öka sitt vattenintag och dricka 3 liter vatten om dagen (jag vet, lite mycket, men ändå intressant). Hon hade förstås rådfrågat läkare innan för att vara på den säkra sidan att denna plötsliga förändring inte skulle påverka hennes kropp negativt. 
Skillnaden på hennes hy var otrolig från den dagen hon startade till den dagen och slutade. Hon såg, utan att överdriva, 10 år yngre ut. 
Hälsointresserad som jag är (och ivrig över att få bättre hy) bestämde jag mig för att prova detta. Inte att jag skulle dricka 3 liter om dagen, men att dricka ett glas minst 3 ggr om dagen (typ en halv liter, vilket är väldigt lite, man har ju hört att man ska dricka 8 glas om dagen, men jag vill börja så) och att inte dricka något annat till maten. Jag har slutat dricka té (som egentligen är bra, men som kan torka ut huden något otroligt om man dricker för mycket, inte bra för min eksemhy med andra ord) och juice. Härdanefter ska jag bara dricka vatten i minst en månad och se vad det ger för resultat. Jag började för 5 dagar sedan och tro det eller ej men jag har redan börjat se resultat. Min torra eksemhy är inte lika torr. Jag vaknar upp med en mjuk hy och inget jävla flagnande. Mina armar är fortfarande torra och "eksemiga", men jag tycker mig ändå se en liten förbättring på de. Min teori är att det kan ta längre för armarna att bli bättre än för ansiktet. Det har ju trotsallt bara gått 5 dagar. 
 
En annan bra sak som jag märkt med vatten, det är att det gör mig hungrigare på något sätt. Med juice minns jag att jag lättare blev mätt och då undvek jag att äta. Kanske för att juice är tjockare än vatten. Men självaste vattendrickande har hjälpt till med att upprätthålla en god rutin när det gäller att äta, jag blir hungrig så ofta som jag ska äta, if that makes sense. Toppen också för mig som vill öka på vikten också! 
 
Det ska bli intressant och se hur det här utvecklar sig. Jag kommer att komma med en update 19 december för att uppdatera er alla. Jag tror att det kommer bli ännu bättre när jag äter hälsosammare också. We will see :-)
 
Annars har jag haft väldigt mycket plugg. Borde sitta och plugga nu men det är så förbaskat tråkigt det vi gör nu. Det är liksom sånt som jag inte "signed up for" att plugg. Aja, det finns värre problem här i världen.
 
Igår skulle en tjejkompis från klassen gå på en sånglektion och hon ville att jag skulle hänga med henne. Det var väldigt trevligt och kul att få höra henne sjunga. Trodde inte att hon kunde det så bra! Efter det tog vi en liten runda i gallerian och fikade. Mys! 
 
Snart är julen här! Jag har bestämt mig för att åka tillbaka till Sthlm både under jul och nyår. (Även fast jag helst inte vill, mår så bra här, är så avslappnad). Men jag behöver träffa familjen/släkten, vi har mycket att gå igenom inför bröllopet sommaren 2014! Sen kan det nog bli lite ensamt att fira nyår för sig själv. Saknar ju även mina sthlmsvänner! Men jag tänker att jag bokar en biljett tillbaka redan på nyårsdagen eller dagen efter den. Har ju en hel del plugg också som jag måste ta itu med, det är ju inte direkt så att jag har lov.
 
Dags att betala räkningar! So long!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0