Hästallergi

Tänk att vi redan är inne i maj månad! Just nu vill jag inget annat än att tiden ska rulla. Jag är lite rädd/nervös inför min flytt. Jag menar jag kommer ju bo på egen hand i en annan stad. I tre år också! Jag är ganska säker på att jag kommer in för det stod att jag var behörig på alla utbildningarna jag sökt till. Samtidigt som jag är lite rädd/nervös så är jag också väldigt förväntansfull. Jag är redo att börja på ett nytt kapitel i mitt liv. Det är ju trotsallt 3 år sedan som jag tog studenten, helt sjukt. Det känns skönt att börja om i en ny stad där man inte känner någon, knyta nya kontakter osv. Syrran är helt inne i att köpa lägenhet. Hon pratar om det nonstop. Det och starta nytt företag. Vi får se hur det går för henne. Nu till det som detta inlägg ska handla om. Nämligen min hästallergi. Jag har inte tänkt så mycket förut att jag har det men nu på senaste tid när jag kommit i kontakt med hästar har jag märkt det mer och mer. Det hela börjar med när jag var liten och hade en allvarlig reaktion mot några hästar. Vi var hos några familjevänner som bor i en annan stad. Efter att jag kommit i kontakt med hästarna på deras stall, så hade jag svårt med min andning. Tillslut blev jag medvetslös och låg på marken. Hela mitt ansikte svullnade också upp. Idag minns jag inte riktigt händelsen men min syrra har berättat den för mig. Sen också nyligen när jag var på resa med min kompis. Då kommer det två sånna där polishästar traskande förbi oss. Det varade inte länge men mina ögon kliade och blev röda. Sen så slutligen nu igår då vi var på cirkus föreställning med mina älsklingar. Helt plötsligt efter att föreställningen dragit igång en stund känns det tungt och jobbigt att andas. Halsen blir uber torr och det gjorde ont så fort jag la från mig ett ord. Det kliade som fan i gommen också. Det var hemskt. När hästarna inte uppträdde något mer blev halsen bättre. Det var då jag förstod att jag nog är allergisk mot hästar. Det är helt sjukt egentligen, jag behöver inte ens röra dem, bara de finns i min närvaro blir jag allergisk. Googlade hästallergi och det stod att man inte bara kan vara allergisk mot hästen, men också mot hö:et, timotej kallas det, vilket det fanns mycket av både på cirkuset och på stallet jag besökte när jag var liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0