Festen!

Igår var dagen äntligen kommen. Jag blev klar runt 8 och skyndade mig till förfesten hos min kompis. Vi var där pratade, drack, åt godis och lyssnade på musik. Vid kvart i tio började vi klä på oss och rulla in mot söder. Jag blev verkligen nöjd med kvällen, även fast det var två av mina vänner som inte kunde komma och som meddela detta till mig samma kväll. En av de förstår jag för den personen var sjuk och är egentligen inte sådär jättetajt med mig, men den andra tjejens förklaring var att hon hade vaknat 7 på morgonen och jobbat hela dagen och inte kände sig så pepp på att gå ut. För mig är detta en usel ursäkt. För mig spelar det ingen roll hur trött du är, och hur opepp du är på att dansa, gäller det din vän så kommer du oavsett (såvitt du inte är sjuk). Drick kaffe, energidrink, vad som helst, och se fan till att närvara på din väns födelsedagsfest. Jag hade ju planerat det här i flera veckor. Hon hade inte behövt stanna hela kvällen heller, hon hade kunnat vara där en liten stund, hälsat, pratat lite, bara det hade betytt mycket. Så det gjorde mig väldigt besviken. Men å ena sidan hade jag mina andra otroligt underbara vänner som kom. En av dem som kom hade till och med hosta och feber, ändå så kom hon!! Dessutom stannade hon hela kvällen. Om inte det är guldvärt så vet jag inte vad det är! Jag hade riktigt kul och det var underbart att få släppa alla hämningar och dansa och ha kul med mina vänner. Jag trodde att det skulle bli mer folk än vad det var men det var ändå rätt smockat. Supersvettigt på dansgolvet kan jag lova och BRA musik! Även om det kändes som en vanlig utgång, var det ändå speciellt att ha alla mina närmsta med mig (föurtom hon som pluggar i england då) denna kväll. Vi dansade, skrattade, minglade, ja allt vad en utgång kan tänkas innebära! Jag kommer definitivt att komma ihåg detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0