Finding out he's a dick

Okej, nu har jag samlat mig. Nu ska jag berätta vad som hänt. Jag kan fortfarande inte fatta att detta hänt. Det känns så overkligt. Iallafall. Igårkväll spenderade jag kvällen hos en väninna. Vid ett tillfälle under kvällen var vi inne på Instagram och kollade bilder. Sedan sa jag någonting i stilen med att jag önskar att jag hade haft killens instagram, att jag skulle fråga honom efter den nästa gång vi sågs. Då sa hon att hon redan hittat den haha. Så visade hon mig hur man hittar folks instagram om man är vänner med de på facebook. Så gick vi in på hans instagram. Då märkte jag inget särskilt, allting var lugnt. Det var inte förrän jag satt på pendeltåget påväg in till jobbet som jag bestämmer mig för att ta en bättre titt på hans bilder, för hemmos min väninna scrolla vi bara igenom bilderna. När jag sitter på tåget märker jag att en tjej kommenterar ovanligt mycket på hans bilder. Så jag klickar mig in på hennes instagram och VAD SER JAG? Jo en hel del bilder på dem två tillsammans, bilder som tyder på att de är mer än bara vänner. Hon hade till exempel en bild på honom där det stod "miss my babe", en bild när de äter middag tillsammans, när de bakar tillsammans mitt på natten, när han ligger i hennes säng, osv. Jag kunde inte tro mina ögon. Såg jag rätt? Var det verkligen han? Jag visste inte hur jag skulle kunna koncentrera mig på arbetet den natten, men till min förvåning så gick det hyffsat bra. På tåget kollade jag in tidpunkterna för alla dessa bilder på honom och det visar sig att han, under tiden han messat mig och sagt att han haft "hosta och feber och är jättesjuk" umgåtts med henne. Can you imagine? Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen. En sak är säkert, och det är att jag inte ser honom på samma sätt som jag gjorde förut. Allting var ju så perfekt. Jag fattar inte hur en människa kan gå så långt att han lagar mat för en, pratar med en om hans barndom och hans svåra uppväxt, visar hans familj till en, Att kunna gå så långt bara för lite ligg? Han fick väl det från henne, varför ville han så gärna hitta någon annan när han redan har någon? Han är otroligt skicklig den här killen, han vet exakt hur han ska göra och säga för att charma en tjej. Han ser bra ut och så är han typ mästerkock, så det gör inte saken bättre heller. Jag känner att det kanske var lika bra att det här hände. Jag hade en liten magkänsla hela tiden att något inte stämde, att någonting var fel, speciellt när han hörde av sig mer sällan och det kunde gå dagar utan ett svar. Jag tror man även märker av, när man läser mitt senaste inlägg om honom, att nånstans där deep down, fanns ändå en tveksamhet. Men folk sa till mig att inte överanalysera, att inte döma förhastat, att inte vara kritisk och inte vara kräsen. Jag kan inte direkt säga att mitt hjärta är krossat, jag hade ju bara känt honom i en månad, men jag kan ändå inte förneka att jag verkligen gillade honom och blev lite kär. Det kunde ju inte gå en dag utan att jag tänkte på honom. Men jag tror ändå det var lite för tidigt för en riktig förälskelse. Jag vet inte vad jag ska göra men det jag vet for sure, det är att jag vill konfrontera honom på något sätt, på ett bra sätt, så att han verkligen skäms, för detta är verkligen inte okej. Jag måste bara komma på det rätta sättet att göra det. Jag vill bara glömma honom men det kommer vara svårt och det kommer ta tid. Jag har inte berättat för några av mina vänner än. Men tänkte göra det imorn. Fyfan, större besvikelse har jag nog inte varit med om. Men fuck it I guess, livet går vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0