Första gången på gayklubb!!

Kom på att jag glömde berätta hur det var när vi gick ut sist. Kan avslöja att den sista klubben vi gick till faktiskt var en gayklubb. Den där klubben överträffade mina förväntningar. Fy farao vad kul det var! Vi pratade innan på t-banan om hur det skulle vara där, i och med att vi aldrig varit på gayklubb förut, och en tjej som satt bakom oss, lyssnade tydligen på vår konversation. Sedan vände hon sig om och sa: "Gå på gayklubben, det är superkul, ni kommer inte ångra er!" Det var lite kul att hon faktiskt vände sig om och sa det och hon hade ju faktiskt rätt. Det var längesen jag varit så nöjd med en utekväll. Redan när vi stod i kön till entrén började det roliga. Vi pratade med några som stod i kön med oss om allt möjligt, vi sa till de att det var första gången vi var på gayklubb och de sa att vi inte kommer ångra oss. De var SUPER trevliga och jag undrade om jag verkligen var i Sthlm? Stockholmare brukar inte vara så trevliga och öppna som de var. En kille betalade t.o.m. inträde till en av mina kompisar, hallå?! Det behövde han ju verkligen inte göra. Det fick mig att undra om han verkligen var gay?! Kanske var han bi, vem vet. Eller så var han bara riktigt snäll. Hursomhelst, när vi väl kom in i klubben var det en massa dragqueens som uppträdde, fyfan vad roligt det var att se! Var helt förbryllad av vad jag såg! Dem var verkligen vad jag kallar: Fierce! Efter det var det dans hela kvällen och fy vad vi dansade. Det var längesen jag dansa så mycket! Jag var genomblöt av svett för att det var så varmt och för att jag verkligen använde varenda muskel i min kropp när jag dansade. Fick till och med träningsvärk dagen efter, så mycket som jag tog i den kvällen. Haha min kompis, han som fyllde år, han var helt dyngsur av svett xD På hiphop golvet var det as bra musik, men även på de andra golven. Folk joinade våran lilla crew på dansgolvet och det var så nice! Det är detta jag älskar med dans, så mycket kärlek, så mycket eufori! Dansen bringar folk tillsammans, oavsett bakgrund, hudfärg, läggning osv. Folk på gayklubben var mycket mer "down to earth" jämfört med de straighta klubbarna, inga tråkiga, stroppiga jävlar som man t.ex hittar på klubbarna i stureplan. Nej alla var trevliga, alla pratade och dansade med alla, alla var där för att ha kul och visa kärlek. När vi stod vid toaletten och väntade på vår vän, kom det upp en gaykille som sa att jag var vacker! Så himla snällt! Hur ofta händer det att man får komplimanger av en främling i Stockholm?! Inte ofta kan jag lova. När man dessutom får höra det av en gaykille, då känns det så mycket mer genuint. (Man vet att han inte bara säger det för att ligga dvs). Vissa gaykillar man såg var väldigt snygga också! Det var framförallt en kille jag la märkte till som var mörkhårig och hade typ grönblåa ögon och finaste hyn. Han såg så fräsch ut! Synd att han var gay. Det som också var rätt soft med gayklubben, det var att man slapp oroa sig över att bli raggad på av något slisk. Det var så skönt! Ibland vill tjejer bara gå ut och dansa med sina väninnor, utan att bli raggad på. Att gå på gayklubb är i det fallet, bästa lösningen. Många av mina väninnor har också pojkvänner, så det passade ju bra för de också (även om de får gå på straight klubbar av sina pojkvänner också). Nej denna utgång lär jag SENT glömma. Otroligt jävla kul! Hoppas innerligt att klubbarna där jag ska bo är detsamma. På tal om det, det är inte mycket kvar nu tills flytten. Jag längtar verkligen, samtidigt som jag är megarädd. Det är så sjukt egenligen, jag är mer rädd nu, när jag ska bo 2 timmar bort från min familj, än när jag skulle åka till andra sidan atlanten. Men det här är ju egentligen inte samma sak. Här ska jag ju bo i 3 år, det är jävligt mycket, och dessutom klara mig helt på egen hand med mat, hyra och räkningar. Här måste jag verkligen vara och känna mig hemmastadd. Jag är ändå glad över att jag fått bo med syrran innan min flytt, för jag har lärt mig mycket av det. Lärdomar som jag garanterat kommer bära med mig av när jag bor själv sen. Nu är i princip det mesta fixat. Har hyrt bil (för pappas är på lagning,) har skrivit en lång lista på allt som måste köpas, och har blivit antagen till utbildningen. Det som återstår är att få en lägenhet, att folkbokföra mig, att få CSN, köpa allt som behövs köpa, åka dit och inreda. Hoppas verkligen att allting går som det ska, so far so good iaf. Är så trött på Stockholm och på mn hemsituation. Det är dags att ta tag i plugget igen, flytta och hitta mig själv igen. Har skrivit det tidigare i bloggen, det är dags att börja om på nytt nu. Jag är trött på livet här hemma och jag vill utbilda mig. Hur konstigt det än må låta så saknar jag faktiskt att plugga. Har jobbat i två år och är less på att vara timmis. Är även less på att jobba natt, speciellt då det totalförstört min dygnsrutin. Det är dags för ett nytt kapitel i mitt liv nu and I'm excited for what the future holds :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0