Skatteåterbäring 2013!!

Kanske stämmer det där med att efter regn kommer solsken. Hoppas att det gör det iallafall. Idag fick jag reda på vad jag får i skatteåterbäring. Ca 8000kr! Kunde knappt tro det! Blev superglad! Det är nog det högsta jag fått någonsin. Förstår egentligen inte hur de räknar ut det där, jag har fått mycket mer än min syrra som jobbar mycket mer än vad jag gör. Kanske är det att jag har fått behöva betala mer i skatt än vad jag behövt. Ingen aning. Folk som klagar på att man måste betala skatt, varför klagar de egentligen? Man får ju ändå tillbaka det? (Såvitt man inte skattejämkat men då är det ens egna problem). Om jag vet att skatten går till att förbättra vårt land, om jag vet att det går till utbildning och sjukvård och infrastruktur, då har jag inga som helst problem att betala skatt, och speciellt inte om jag vet att jag ändå kommer få tillbaka en del av det. Yes, det var bara det jag hade att säga. Nu ska jag ta och äta lite :-) So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0