Första dagen

Jag måste säga att so far so good! Är supernöjd hittils. Jag vill inte hoppas på för mycket men jag tror nog att detta kommer bli ett av de roligaste jobben någonsin. Så stimulerande och kul! Jag är otroligt tacksam att jag fick det här jobbet, det är inte många ungdomar i min ålder som kan skryta om att de har ett så bra jobb som jag har.
Idag fick vi väldigt väldigt mycket information. Jag trodde att det skulle bli en mjukstart men så var verkligen inte fallet. Jag var supernervös i början och tänkte för mig själv: vad i helvete har jag gett mig in på? och kommer jag verkligen klara av detta? Men det tror jag är någonting som alla känner i början. Det är ju trotsallt bara första dagen, och man kan inte vara superproffs i början. (Någonting som jag verkligen måste ta till mig!) Jag kände faktiskt att jag kom in i det mer och mer ju mer tiden gick. Handledaren var jättesnäll och rolig och det kändes kul att det var många unga som jobbade där. Man har ju vant sig vid att arbeta med föräldrar och sånna som snart ska gå i pension, så det var kul med lite folkomväxling. Vid lunchen var det lite stelt, lite pinsam tystnad och det var lite ansträngt. Men sen lossnade det rätt mycket och vi alla tog tillfälle i akt att lära känna varandra. Vi gjorde alltifrån teoretiska saker som att gå igenom saker på papper till praktiska saker som rollspel. Det var väldigt lärorikt. När jag kom hem och berättade allt för syrran sa hon till mig att det verkligen märktes att jag hade tagit till mig och lärt mig mycket. Och kommer det från syrran vet man att hon menar det! Men detta var som sagt bara första dagen och nu är det 7 dagar kvar. Jag vill inte ens veta hur mycket mer det finns kvar att lära sig. Och på onsdag nästa vecka så har vi prov! Läskigt! Ska plugga som in i helvete för det!
 
Det här med att komma hem sent har verkligen ställt om min vardagsrutin. Men men, vad gör man inte för lite cash? Lol. Förutom nervositeten har jag mått superbra idag! Tror det är för att jag har fått komma bort från hemmet och som jag skrev tidigare haft annat att sysselsätta mig i än att vara hemma med Ursula 2. Har knappt sett henne idag vilket känns himla skönt.
 
Måste också bara berätta om mitt hår. Det har växt! Syrran sa det med, att det hade växt mycket! Är superglad över det! Men har fortfarande a long way to go. Det gäller bara att stay persistent och ta hand om det bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0