Den bästa resan ever + två andra weekendresor

Oj oj oj, sist jag skrev var den 22 juli! Har haft en riktig lång bloggpaus, ber så hemskt mycket om ursäkt för detta. Men det är faktiskt så att jag har varit borta en hel del med resor framförallt. Sedan har det också varit svårt att finna tid då både syrran och tjejen inte är hemma, eller sover, vill ju inte att de ska upptäcka min blogg. Kan ju börja med att berätta lite om resan som jag äntligen gjorde, som jag väntat ett år på att få göra! Det finns helt allvarligt talat inga ord för hur kul jag hade på denna resa. Det har vart bland det bästa jag gjort någonsin i mitt liv. Jag visste att jag skulle ha kul, men jag visste absolut inte att jag skulle ha så kul som jag hade. Denna resa var verkligen över förväntan. Det finns så mycket att berätta om denna resa, allt som jag fick uppleva, alla människor som jag fick träffa som kom från olika länder, allt festande, att få vara självständig i ett främmände land, lektionerna, att få njuta av det varma härliga vädret, att få shoppa, att få lära sig nya saker, att inte stressa, att bara vara.. ja, listan kan göras lång! När jag kom hem till sverige igen och berättade för familj och vänner om resan babblade jag på, nonstop, i timmar. Som sagt finns det så mycket att berätta om resan, roliga saker, läskiga saker, etc men jag vet att när jag väl börjar berätta så kommer jag inte kunna sluta och dessutom så vill jag nog inte gå in för mycket på detalj, därför berättar jag bara övergripande om hur det var. Men jag kan säga att jag hade så kul att jag redan nu diskuterar med de andra om att åka tillbaka nästa sommar. Något som jag verkligen hoppas blir av! Helt klart den bästa resan ever och jag kommer aldrig glömma bort den. Aldrig!

Utöver denna fantastiska och oförglömliga resa har jag gjort två weekendresor till. De kan inte jämföras med min första resa som jag nyss berättade om men det var ändå kul och det var skönt att få komma bort. Dock så märker man verkligen när man reser med sina vänner, deras true colors, något som jag kommer att take into consideration nästa gång jag reser med någon av dessa vänner igen. Ibland kan jag reflektera över mina vänner och tänka att de inte direkt är de bästa vännerna. Som tur är har jag 2-3 styckna nära vänner som är guldvärda (det var inte de jag reste med) och som jag vet att de alltid kommer att finnas där i vått och torrt.
Men som sagt, det har varit mycket resande på sistonde, och vad har det resulterat i tro? Jo, mindre pengar! Har ungefär 700kr att leva på nu i en månad innan jag får lite små pengar den 25:e från ett event jag arbetade på innan jag åkte på weekendresorna. Så jag är verkligen pank just nu. Men som tur är har jag fått anställning som jag är riktig glad över (:D :D) och ska skriva på kontrakt den 15 oktober. Dock är det bara en deltidstjänst så jag ska försöka hitta ett annat jobb som jag kan ha samtidigt. Pengarna räcker inte till annars och jag blir galen och rastlös om jag är hemma om vardagarna och inte gör något.

Iallafall, tror jag sätter punkt här. Det var otroligt skönt att få skriva av sig måste jag säga, har saknat detta litegrann. Men nu är jag på hugget igen och nu ska det tamejfan bloggas.

So long kära blogg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0