Dag 5

Idag kändes saker och ting lite bättre, fast fortfarande väldigt mycket och komplicerat. Vi hade fått en ny utbildningslärare och jag tycker om honom mycket mer. Den andra vi hade var givetvis jättesnäll men han var inte lika konkret i det han lärde ut, allt kändes väldigt luddigt med honom. Han vi har nu är mer rak på sak vilket gör att man inte blir lika förvirrad. Men jag är så jäkla nervös. På onsdag redan, alltså dag 7, har vi prov. Och det provet avgör ju typ allt så det är väldigt viktigt att man får bra resultat. Personligen så känns det som att jag skulle behöva ha ett par dagar till att verkligen få in allting. En del saker vägrar etsa sig fast i huvudet på mig så jag måste läsa om det flera gånger. Jag är så rädd att allt ska gå dåligt. Fatta vad pinsamt om man får dåligt på provet och på allt det andra praktiska. Jag har aldrig i mitt liv haft ett så svårt jobb som det här. Det känns verkligen som ett riktigt jobb, som man tar efter examen.
Imorgon ska vi få arbeta själva, förut har vi alltid fått sitta två och två, och det har hjälpt enormt mycket. Men nu ska vi arbeta själva. Så jävla läskigt. Ser inte framemot det kan jag lova. Och imorgon ska vi fotograferas för att fixa såndär rastkort. Kul! Vi får se hur det går imorgon, men jag ser iaf inte framemot det förstnämnda.
 
Fick laga mat idag igen förresten när jag kom hem. Känns som att det börjat bli lite standard nu. Antar att det bara är att gilla läget. Vad kan man göra liksom. Förövrigt har det varit jävligt skönt att ha utbildning under dessa tider. Jag slipper se Ursula 2 sådär ofta vilket är riktigt skönt. Det är väl det enda tråkiga med att det inte blir någon utbildning nå mer efter denna vecka.
 
Nu ska jag göra mig i ordning för lite sömn. Wish me luck tomorrow, I need it.
 
p.s. Fan vad kallt det blivit nu. Hatar detta väder. Och i torsdas fick vi ju snö! Helt sjukt att det snöar i oktober redan! Det var ju sommar för typ 2 månader sen. Så fort pengarna rullar in ska jag köpa lite grejjer som håller mig varm denna vinter, det behövs!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0