Dag 2

Idag tyckte jag att det gick sämre för mig i utbildningen. När jag kom hem blev jag typ deppig och ville gråta. Återigen dessa frågor: kommer jag verkligen klara av detta? är det här för överkurs för mig? vad har jag gett mig in på?
Idag var det så mycket information, ännu mer än vad det var igår och det kändes som att ribban höjdes ännu mer. Jag tycker man kan ta det lite lungt, det är ju bara dag 2 liksom, men jag antar att de vill att det ska gå fort liksom det handlar ju om tid och pengar. Även om han upprepade gånger sa att det inte förväntades att vi skulle kunna allt kände man ändå av pressen. Men jag mådde så fruktansvärt dåligt, all denna information? Inte ens den smartaste personen i världen skulle kunna komma ihåg all den information som vi fått lära oss. Och idag när vi körde rollspel kände jag mig extra nervös i och med att saker och ting blev mer komplicerade. Men jag tror också att en del i problemet ligger hos vår handledare också. Han är givetvis jättesnäll och så, men han är inte så jättebra på det här pedagogiska. Och jag kan märka att många blir förvirrade och förväxlar saker. Vet inte hur jag ska förklara, självklart fattar man att han kan allting och är trygg i det han förmedlar, men han har inte den där pedagogiska förmågan. Det är till exempel som att jag helt plötsligt skulle stå där och utbilda. Men om man tänker efter, vilken handledare har egentligen en utbildning i pedagogik? Inte direkt så vanligt förekommande. 
 
Aja, ska sova nu. Hoppas på en bättre dag imorgon. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0