Äntligen börjar det hända saker + en ny telefon?

Oj oj oj måste bara få ner det som hände idag på bloggen.
 
Först börjar det med att Ursula 2 sätter på världens högsta volym på musiken medans jag sover. Sen när jag väl har vaknat och sätter mig i vardagsrummet har hon självklart ockuperat både TVn och datan så att jag inte kan använda något.
 
Sen senare, när min syrra kommit hem från jobbet och allt, försöker hon sätta igång någon snyfthistoria och berätta om hur det känns att förlora någon och berättar om någon som dött som stod henne väldigt nära, sen fäller hon en tår. Jag tror att hon ville att jag skulle tycka synd om henne eller någonting men allting kändes bara så fake och konslagt. Bara några minuter efter hennes snyfthistoria återgår hon till hennes sanna, kaxiga, irriterande jag, som till och med syrran kom att irritera sig på denna gång. Och detta är första gången jag sätt min syrra så irriterad på henne.
 
Syrran hade hursomhelt bestämt att dem skulle gå på restaurang ikväll. Självklart ska hon vara otacksam istället för att vara glad och säga ja vad kul! Iallafall, kanske en timme innan de ska gå, säger Ursula 2 att hon är hungrig, så hon beslutar sig för att äta det enda klarlagade som finns kvar i kylskåpet, nämligen tacos. Ursula 2 har  mage att äta upp det sista som finns kvar i kylen, när hon ändå ska gå på restaurang med syrran en timme senare? Hon hade ingen tanke att lämna kvar till mig, trots att hon skulle på restaurang. Om hon nu var så hungrig, varför åt hon inte en frukt eller en macka innan? Hon skulle ju ändå äta senare på restaurangen medan jag skulle vara hemma. Och okej visst, det fanns annan mat i kylen men inte sånt som var klart. Det var inte heller min tur att laga mat, det är hennes, men självklart är det lungt ifall hon inte följer vårt schema. Iallafall, jag tror att detta verkligen gick min syrra på nerverna. Det och en massa annat, som att hon nöp och allmänt irritera min syrra som att hon vore ett barn, trots att syrran upprepade gånger sa sluta, gjorde att irritationsnivån hos syrran steg. När hon sedan försökte gosa med syrran så märkte hon att syrran var arg och irriterad så då sa hon något i stilen med: vad är problemet? eller vad är ditt problem? och då sa syrran tillbaka: du! (dvs du är mitt problem). Då sa hon nånting i stilen med: När ska vi till restaurangen? och då sa syrran: Nu har jag ingen lust att gå längre, jag är inte på humör för det. Då sa Ursula nr 2; vad har jag gjort? Då sa syrran: jag berättar sen (eftersom jag satt där). Då reste hon på sig och gick in i rummet. Så nu tror jag syrran kommer ta ett rejält snack med henne. Hon har legat på rummet hela kvällen sedan klockan halv sju och nu är klockan 23.
 
Det som kändes skönt var att syrran för första gången blev sur på henne, och sur på riktigt. Och det kändes också som att hon tyckte det var löjligt att hon åt upp det sista som fanns kvar i kylskåpet med tanke på att de ändå skulle gå på restaurang. Det kändes skönt att hon brydde sig om mig. Och efter syrrans upprördhet så kändes det inte alls lika irriterande längre att hon åt upp sista maten, jag blev istället glad, varför? jo för att hon fick en utskällning på köpet.
När de tjaffsar så blir jag glad för då tänker jag att det är ett steg närmare till att syrran ska förstå hur dum hon är.
 
Iallafall, nu till något kul! Imorgon hade jag syrran och farsan tänkt åka till mediamarkt och kolla på mobiler. Farsan vill ha en Android och jag funderar starkt på att köpa en Iphone. Detta är något jag tänkt på länge faktiskt, så det är inte något jag kommit på nu bara för att farsan vill köpa en. Jag har länge pratat med både vänner och min syrra om vad för abonnemang som är bäst, vad man ska tänka på, vilken färg man ska köpa, osv. Har även googlat det. Och efter flera månaders om och men har jag äntligen bestämt mig. Det får bli en present till mig själv för det tycker jag att jag förtjänar. Jag har haft mina gamla modeller till mobiler i år nu och jag känner att det är dags för en förändring. Jag vet att jag tappar mobiler ofta men med hjälp av appar och en massa annat kan man idag spåra var sin telefon är, och det går alltid att spärra. Alla foton och all musik går också att få tillbaka med hjälp av en app. Och tro det eller ej, men det är faktiskt billigare med en Iphone än med en gammal model. Att betala med kontaktkort hela tiden blir dyrare (och det värsta är att man inte ens tänker på det utan man bara köper och köper så fort det tar slut), men med abonnemang har man ett fast pris som inte överskrider det jag betalar med kontaktkort. Dessutom betalar för något som är mer värt än att jag bara kan messa och ringa. Jag får ju appar, kamera, och internet på köpet. Ni ser, jag har tänkt igenom detta ordentligt! Det känns somsagt som att det finns stora fördelar med att ha just en Iphone. Så fort jag får den ska jag ladda ner alla dessa braiga appar=). Så imorrn hoppas jag att jag kommer hem med en Iphone! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0