Lite veckoupdate

Hej bloggen!
 
Jag klarade arbetspasset i helgen även om det var väldigt jobbigt. Alla där är jättesnälla och så men jag trivs bara inte med arbetsuppgifterna. Sen är det ju det där med att pengarna inte räcker till och att inte ha något att göra på vardagarna. Imorgon hade jag tänkt söka lite jobb på farsans kontor, har hittat lite intressanta annonser så vi får se.
Har märkt att Ursula 2 helt plötsligt börjar bli snäll nu. Något jag självklart kommer ta med en nypa salt.
Både idag och igår natt kände jag att jag ville ge igen lite och få både Ursula 2 och syrran att smaka på sin egna medicin. Har nog berättat här i bloggen att de ALLTID ska envisas med att ha dörren öppen när jag sover. Våra väggar är ju väldigt lyhörda så man hör allt, och för mig måste det vara tyst om jag ska kunna sova. Jag kan bara sova om dörren är stängd annars hör jag ut till teven hur bra som helst. Så nu har jag gjort så på dem, att komma in till rummet och störa och lämna dörren öppen, så att de ska fatta, och jag tror faktiskt att det gett resultat haha. Idag stängde de dörren efter sig när jag låg sov. =) För mig faller det bara naturligt att man stänger dörren efter att man lämnat rummet, men tydligen inte för dem.
 
Annars är det inte mycket som händer. Syrran ska ha fest här på lördag och det verkar som att många kommer komma. Jag vet inte om jag vill vara här, vill inte direkt umgås med syrrans kompisar *awkward* men vi får se. Annars får jag väl hitta på något annat.
 
I söndags åkte jag och syrran och träffade småsyskonen våra älsklingar. De är så underbara, älskar verkligen dem. Det gör dock ont i mig att se dem, bara tanken att de bor där, att de har usla föräldrar, att de får dålig mat krossar mitt hjärta. Vad som gör ännu mer ont är att jag inte kan göra mycket åt det. =(
 
För att tala om något helt annat längtar jag verkligen till fredag för då kommer lönen. Jag har nog aldrig varit såhär pank. Har 30kr att leva på nu fram till fredag. Är redan skyldig syrran 2500kr så vill inte låna något mer från henne. Antar att det bara är att hålla ut. På fredag är det också dags att besöka tandläkarn. Hoppas det går bra, vill inte ha några hål!
 
Min kompis som nu studerar i london är här nu i en vecka så imorgon hade jag tänkt träffa henne. Det blir ett kärt återseende. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0