En liten miniresa planerad :)

Godkväll kära blogg! Idag har jag bara haft en chilldag hemma. Pappsen kom med lillebrosan och lillesyrran idag så vi spenderade lite quality time med alla. Lillebrorsan känner ej igen oss och gråter varje gång pappa lämnar oss ensam med honom. Ett tecken på att vi verkligen måste träffa honom oftare, men vi försöker så gått det går att ordna upp så att vi får träffa våra bebisar :).

Nu på kvällen efter att de gick, började Miss Universe på tv. Och gissa vem som vann? Ingen mindre än Miss Angola! Blev så otroligt glad! Åh hon är så vacker också!

Jaja, nu till något helt annat. Jag har ju varit inne mycket på att jag nu vill ta en liten minipaus från plugget, jobba, resa, upptäcka världen och få lite mer erfarenheter. Nu när jag jobbar och tjänar in bra med pengar, känner jag att jag måste utnyttja detta lite. Nu har jag och en kompis planerat in en resa i december inför nyår. Jag vill inte gå in på vilket land det gäller, men det är ett ganska populärt ställe, många turister brukar vistas i landets huvudstad. Det blir min första resa utan familj, bara på egen hand med en vän och hennes vänner som jag träffat 2 gånger. Min väns vän bor där så vi behöver inte oroa oss över boende. Jag har pratat om den här vännen till mig tidigare här på bloggen (Gud vad många vän-ord det blir nu). Vi lärde känna varandra på högskolan, och jag kommer ihåg att jag skrev på bloggen att jag visste eller kände på mig redan första dagen som vi snackade, att vi skulle bli goda vänner. Och titta på oss nu! Vi ska resa tillsammans! Vi stannar i en vecka eller 10 dagar och vi planerar att boka flygbiljetter redan imorgon! Det konstiga är att jag inte är "over the top excited", men jag tror det beror på att det inte riktigt slagit mig än vad det är som jag gett mig in på. Och det tror jag inte heller det kommer att göra förrän jag är där och har landat på landets mark. Men jag hoppas verkligen att det blir kul, det sista jag vill är att bli besviken. Men jag är endå ganska så säker på att detta slår att fira nyår här hemma i Sverige. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0