Sommarjobb?

Jag måste ha jobb i sommar och jag kommer kämpa som fan tills jag får det. Jag tror att jag nämnt tidigare här i bloggen att jag söker jobb nästan varje dag. Varje gång jag är ledig och får tid över från plugg eller annat viktigt, så söker jag jobb. Jag har gång på gång fått besked om att jag inte fått tjänsten jag sökt men nu på senaste tiden verkar det intensiva jobbsökande äntligen ha gett resultat.

Förra veckan så ringde någon och ville boka intervju med mig angående ett extrajobb. Detta jobb hade jag faktiskt sökt förlängesen, typ i slutet av mars (nu är vi i slutet av maj). Jag kom på att jag inte längre ville ha jobbet då det bara var ett extrajobb som jag hade tänkt jobba med under studietiden. Men nu när plugget tar slut om ca 2 veckor så känns det lite väl sent och lite onödigt. Nu vill jag ha ett sommarjobb inte ett extrajobb.
Inte bara det men vi har väldigt mycket nu innan kursen avslutar, så jag tror inte att jag hade hunnit med både och. Det var väldigt synd att erbjudandet kom in så sent, annars hade jag utan tvekan tackat ja.

Igår sökte jag dock ett annat jobb och till min förvåning ringde arbetsgivaren upp mig redan idag för att boka in en arbetsintervju. Det här jobbet är inte världens bästa jobb, det är slitit och det är stressigt och man får kanske inte den bästa lönen, men med tanke på hur pass desperat jag är för ett jobb just nu så är jag villig att ta nästan vad som helst. Trots att det finns nackdelar med detta arbete, finns det även fördelar, exempelvis att det är en väldigt bra merit och kommer ge mig en bra kickstart in på arbetsmarknaden. Kan avslöja att det är arbete på en hamburgerkedja, men vill inte berätta vilken hamburgerkedja det handlar om.
Jag snackar typ som att jag redan fått jobbet! Det är ju inte ens säkert att jag får det. Men jag ska iallafall på arbetsintervju på måndag. Och jag är redan nervös, så typiskt mig. Nervös till ett jobb som inte ens är värsta all that haha. Jaja vi får se hur det går. Jag har länge velat arbeta på posten i sommar där jag skulle få besked i slutet av maj, så det väntar jag också på.
Då är frågan om man ska ta något som inte direkt kommer ge mig någon ny erfarenhet och är ganska monotomt och tråkigt, men som kommer ge mig mycket mycket bättre lön, eller något som är helt nytt, som kommer ta kål på mig och ge mig sämre lön, men som är roligare, utmanande, händelserikt och ger mig en ny erfarenhet och merit?

Hmm....only time can tell....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0